شناسه خبر : 38490

اختصاصی چابک آنلاین ؛

بیشترین و کمترین دارنده ظرفیت تولید کنستانتره و گندله سنگ آهن مشخص شدند

بیشترین و کمترین دارنده ظرفیت تولید کنستانتره  و گندله سنگ آهن مشخص شدند

ظرفیت تولید سالیانه شرکت های تولید کنسانتره سنگ آهن ایران به ۶۶ میلیون و ۳۱۳ هزار تن رسید.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، بر اساس این گزارش، سه شرکت برتر تولید کنسانتره سنگ آهن ایران توانستند ظرفیت تولید خود را به عددی بالغ بر 33 میلیون و 70 هزار تن برسانند. 

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت تولید 14 میلیون و 570 هزار تن کسنانتره سنگ آهن با فاصله بسیاری از مابقی شرکت ها توانستد 22 درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص دهد.

همچنین شرکت های صنعتی و معدنی چادرملو و میدکو به ترتیب با ظرفیت تولیدی 10 میلیون و 50 هزار تن و 8 میلیون تن در سال رتبه های دوم تا سوم را کسب کنند. 

ناگفته نماند که شرکت های صنعتی و معدنی چادرملو و میدکو به ترتیب 15.8 درصد و 12.1 درصد سهم از کل بازار را در اختیار دارند.

در عین حال شرکت های صنعتی و معدنی توسعه ملی ، سنگ آهن احیا سپاهان و ریخته گری پیوسته سهند به ترتیب با ظرفیت تولیدی 2 میلیون و 500 هزار ، 1 میلیون و 650 هزار و 1 میلیون و 200 هزار تن کمترین ظرفیت تولید سالیانه را در بین شرکت های تولیدی کنسانتره سنگ آهن داشته اند.

شرکت های صنعتی و معدنی توسعه ملی ، سنگ آهن احیا سپاهان و ریخته گری پیوسته سهند به ترتیب 3.8 درصد ، 2.5 درصد و 1.8 درصد از سهم کل بازار را در اختیار دارند.

1

بررسی ها نشان می دهند که شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر و میدکو در تولید گندله سنگ آهن به ترتیب با ظرفیت تولید سالیانه 10 میلیون تن و 7 میلیون و 500 هزار تن ،  نسبت به شرکت های دیگر پیشتاز بوده اند.

شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر و میدکو به ترتیب 14.8 درصد و 11.1 درصد از کل سهم بازار را در اختیار دارند.

در عین حال شرکت های مجتمع فولاد مبارکه خوزستان و صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان با ظرفیت تولید 6 میلیون تن و 5 میلیون تن کمترین میزان را در بین شرکت های تولید کننده گندله سنگ آهن داشته اند.

2

ارسال نظر