شناسه خبر : 38466

ناوگان هوایی کشور نو نوار می شود

ناوگان هوایی کشور نو نوار می شود

بازرس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: یک شرکت هواپیمایی در آینده نزدیک ۱۲ فروند هواپیمای مسافربری جدید را وارد ناوگان هوایی کشور خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سهیل قیاسی بازرس انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نشست خبری با اشاره بر ادامه‌دار بودن ممنوعیت پروازهای چارتری در فصل پاییز، گفت: قانونی که از سوی سازمان هواپیمایی و دستوری از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد شرکت‌های هواپیمایی را ملزم به اجرای این قانون می‌کند که البته در این دستور باید تغییراتی ایجاد شود و مسیرهای پر تردد و پروازهای فصلی طی سال مانند کیش و قشم و… نیاز به فروش بلیت چارتری دارند تا هواپیما با صندلی پر این مقاصد را طی کند.

بازرس انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه تصریح کرد: البته در خصوص اجرای آزادسازی بلیت‌های چارتری در مقصدهای پر تردد و پروازهای فصلی درحال پیگیری هستیم تا میزان پروازها و مسافرین افزایش یابد و پیگیری اجرای قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما هستیم و در ستاد تنظیم بازار این مسئله مطرح شده است که شخصاً معتقدم با آزادسازی رقابت بهتری در حمل‌ونقل هوایی خواهد افتاد.

وی گفت: با آزاد سازی بلیت رقابت بهتری بین ایرلاین‌های دیگر رخ می‌دهد و قطعاً شرکتی از جیب خود ایرلاین هزینه کند در نتیجه کف قیمت بلیت‌های هواپیمایی یک عدد مشخصی خواهد شد و سقف قیمت نیز رقابتی می‌شود.

قیاسی اعلام کرد: یک شرکت هواپیمایی تا پایان سال‌جاری ۹ فروند هواپیمای جدید را وارد خواهد کرد که البته مجموعاً این شرکت هواپیمایی ۱۲ فروند هواپیمای جدید خریداری کرده که به مرور زمان با انجام مراحل خرید وارد مدار سرویس‌دهی خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: البته در موضوع حمایت از ایرلاین‌های که در پروازهای اربعین شرکت داشتند مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی به ازای هر صندلی خالی ۱.۵ میلیون تومان به ایرلاین‌ها پرداخت کند که سال گذشته نیز همین روند مقرر شده بود که به ازای هر صندلی یک میلیون تومان به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت کند که هزینه‌های سال گذشته هنوز پرداخت نشده است.

ارسال نظر