شناسه خبر : 36216

قیمت طلا از ابتدای امسال ۱۱ درصدآب رفت

قیمت طلا از ابتدای امسال  ۱۱ درصدآب رفت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش ۸ الی ۱۱ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال‌جاری خبر داد و گفت: در کنار کاهش قیمت طلا، میزان تقاضا در بازار نیز کاهش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اظهار کرد: افزایش اندک قیمت طلا و سکه در روز‌های گذشته به‌علت نوسان نرخ ارز بوده است و امیدواریم پس از بازگشایی بازار و انجام معاملات فیزیکی نرخ رسمی مشخص شود.  

وی در ادامه افزود: با توجه به تعطیلی بازار از روز سه‌شنبه به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری قیمت‌های اعلامی، حدودی است و قیمت‌های واقعی پس از بازگشایی بازار اعلام خواهد شد.  

به گفته بذرافشان بازار تهران به مناسبت ماه محرم مانند سال‌های گذشته از روز سه‌شنبه تعطیل شده است و این تعطیلی تا روز یکشنبه ادامه‌دار خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه تقاضا در بازار طلا به ۱۰ درصد رسیده است، اعلام کرد: کاهش میزان تقاضا از ابتدای سال آغاز شده و همچنین می‌توان گفت قیمت‌ها ۸ الی ۱۱ درصد کاهش یافته است.  

 وی تصریح کرد: کاهش بی‌سابقه تقاضا در بازار باعث کاهش تولید واحد‌های تولیدی و کاهش فروش واحد‌های توزیع‌کننده شده است.  

معیار تعیین‌کننده قیمت طلا چیست؟

همچنین میثم رادپور، کارشناس بازار سکه و طلا، گفت: اونس جهانی طلا، قیمت روز دلار، وزن و عیار از معیار‌های بررسی قیمت طلا است و به‌راحتی می‌توان قیمت طلا را با این مولفه‌ها مشخص کرد.  

وی در ادامه افزود: ۲ مولفه قیمت اونس جهانی و دلار، قیمت ذاتی طلا را مشخص می‌کند؛ قیمت ذاتی به این معنا است که اگر شخصی بخواهد طلای خود را در هر کشوری به‌فروش برساند، آن طلا را به یک ارزش واحد از آن خریداری می‌کنند.

رادپور با اشاره به اینکه کاهش قیمت طلا و سکه در روز‌های گذشته به‌علت نوسان جهانی اونس طلا و کاهش نرخ ارز بوده است، اظهار کرد: قیمت شمش و طلای آب‌شده به‌علت نداشتن اجرت بسیار نزدیک به قیمت ذاتی و واقعی است.  

به گفته این کارشناس بازار سکه و طلا، سکه یکی از معروف‌ترین و عمده‌ترین کالا‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور است؛ چرا که شرکت‌های تصفیه‌کننده و تولیدکننده شمش توسعه پیدا نکرده و این مساله باعث شده که مردم نسبت به خرید شمش علاقه کمتری داشته باشند.

ارسال نظر