شناسه خبر : 39567

گالری گردی «با طوفان الاقصی» تا «آفرینش قلم»

گالری گردی «با طوفان الاقصی» تا «آفرینش قلم»

نمایشگاه‌هایی همچون «رویای زندگی»، «فراخواندن تمامی فرشتگان» و «آفرینش قلم» پایان هفته در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت افتتاح می‌شوند و همزمان با جنایات رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با مقاومت فلسطین نمایشگاه‌هایی برپا شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پایان هفته فرصتی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، ۲۸ مهرماه نمایشگاه‌هایی از جمله «رویای زندگی»، «تکه‌های قلبم»، «نیمه‌ی پنهان» «بام آسمان»، «فراخواندن تمامی فرشتگان»، «آفرینش قلم»، «رنگ آیینه» و «من پر از خورشیدم» در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند. همچنین همزمان با عملیات «طوفان الاقصی» در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با مقاومت فلسطین نمایشگاه‌هایی در بعضی از نگارخانه‌ها و گالری‌ها برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«با طوفان الاقصی تا روز آخر» در خانه عکاسان

نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» آثار عکاسان رسانه‌های فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان‌الاقصی از ۲۴ مهر تا «روز پیروزی مقاومت غزه» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه، ۴۲ عکس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی با آثار عکاسان بین‌المللی در اندازه‌های مختلف و در ابعاد ۷۰ در۵۰- ۷۰ در۱۰۰ و دو در سه به نمایش گذاشته شده است.

نمایش آثار کاریکاتور هنرمند فلسطینی

نمایشگاه منتخب آثار کاریکاتور امیه جحا هنرمند فلسطینی با موضوع مقاومت و اشغالگری ۲۲ مهر تا ۲۰ آبان به‌ جز روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۱۰ تا ۱۶ در موزه هنرهای معاصر فلسطین، به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۷۴ دایر است. این نمایشگاه شامل ۶۵ اثر کاریکاتور با موضوع‌هایی همچون مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین و افشای جنایات اشغالگران و متجاوزان صهیونیست است.

«رویای زندگی» در تئاترشهر

نمایشگاهی از نقاشی‌های زنده‌یاد شهریار تیمورپور طراح گریم و نقاش با عنوان «رویای زندگی» به همت انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر ایران، گروه طراحان هنر و نمایشگاه‌گردانی بیتا عالی مهر، ۲۸ مهر ساعت ۱۵ در سالن انتظار تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر افتتاح می‌شود و تا ۲۶ ابان ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ دایر است. تیمورپور از طراحان پیشکسوت چهره پردازی تئاتر ایران، سال ۱۴۰۰ به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

‎«غیژ» در شریف

نمایشگاه گروهی «غیژ» با آثار فائزه بهارلو، هامد جابرها، بابک حقی، نیلوفر رضایی، سارنج، میترا سلطانی، عطیه عطارزاده، نجمه کزازی، مهسا متولی، نوگل مظلومی و معصومه مهتدی ‎۲۸ مهر ساعت ۱۶ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۱۲ آبان دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ ‌دایر است. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است. بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

‎‌‎‌‎‌‎«گشتالت ۱» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی حجم و نقاشی با عنوان «گشتالت ۱» با آثار احسان ارجمند، هادی عرب نرمی، واهیک هارطونیان، شهره حقیقی، جلال‌الدین مشمولی، رسول کاظمی، کیومرث هارپا، روزبه نعمتی شریف، الهه جعفری و حمیدرضا فتوحی و نمایشگاه‌گردانی این هنرمند ۲۸ مهر تا ۱۰ آبان جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ دایر است. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

«تکه‌های قلبم» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی شهره امیراحمدی با عنوان «تکه‌های قلبم»، ۲۸ مهر تا نهم آبان، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برقرار است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«نیمه‌ی پنهان» در گالری ثالث

نمایشگاه عکاس‌های جمشید بایرامی با عنوان «نیمه‌ی پنهان» ۲۸ مهر تا نهم آبان جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ و سایر روزهای ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ دایر است. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

‌«برگ انجیری» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی آثار مسعود اصلانی با عنوان ‌«برگ انجیری» ۲۸ مهر ساعت ۱۶ در گالری هما به نشانی خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا نهم آبان ساعت ۱۲ تا ۲۰ دایر است.

«خوابگاه» در آرتیبیشن

نمایشگاه آثار نقاشی علیرضا جوادی با عنوان «خوابگاه» با آثاری متمرکز بر زیست انسان و تاثیر مکان بر چگونگی زیست او، ۲۸ مهر تا هفتم آبان روزهای جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ دایر است. این مجموعه با مطالعه بر مدیا (رسانه) و تکنولوژی در کنار تجربیات شخصی حاصل شده و بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ شکل گرفته است.

«بام آسمان» در گالری هنر

نمایشگاه انفرادی تجربیات دیداری در قالب نقاشی آبرنگ با عنوان «بام آسمان» شامل آثار حمیده نیری ۲۸ مهر ساعت ۱۶ در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب افتتاح می‌شود و تا هشتم آبان هر روز ساعت ۱۰ تا ۱۹ برقرار است.

نقاشیخط‌های مراد فتاحی و «همراز عشق» در نیاوران

نمایشگاه انفرادی نقاشی و نقاشیخط‌های مراد فتاحی ۲۸ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران به نشانی انتهای خیابان پاسداران، مقابل بوستان نیاوران افتتاح می‌شود و تا ششم آبان روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه ساعت ۱۴ تا ۱۹ برقرار است. این نمایشگاه شامل ۷۰ اثر است که در آنها از تکنیک رنگ اکرلیک روی بوم استفاده شده است.

همچنین نمایشگاه خوشنویسی «همراز عشق» آثار حسین شیرکوند، ۲۱ تا ۲۸ مهر در نگارخانه‌ شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

«فراخواندن تمامی فرشتگان»

نمایشگاه آثار زرتشت رحیمی با عنوان «فراخواندن تمامی فرشتگان» ۲۸ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن‌بست طالقانی، پلاک هشت افتتاح می‌شود و تا پنجم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«آفرینش قلم» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه گروهی نقاشی «آفرینش قلم» زیرنظر استاد آسیه السادات معصومی با آثاری از نگار حدادی، میترا امیریان، سارینا دین محمدی، نازنین نورانی، آرتمیس اشراقی، حورا ابراهیمی، روشنک خسروی، نشمیل محنایی و سما خرازی ۲۸ مهر ساعت ۱۶ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه واقع در خیابان دکتر شریعتی، روبه روی خیابان دولت، خیابان امامزاده افتتاح می‌شود و تا پنجم آبان ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است.

«قلم‌رقصان» در گالری آوای هنر

نمایشگاه آثار نقاشیخط پویا جلالی با عنوان «قلم‌رقصان» ۲۸ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا سوم آبان طی روزهای هفته ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری آوای هنر به نشانی خیابان فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، بن بست پناهی، پلاک یک برپاست. گالری سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم بیژن جلالی آمده است: «قلم‌رقصان پویا جلالی این بار از دامنه ادبیات و عرفان ایران گذر می‌کند. با الهام و نکته برداری از گفته‌ها و نوشته‌های بزرگان ایران بر بوم‌های کوچک و بزرگ، دیدگان را به مهمانی هم نشینی رنگ‌ها فرامی‌خواند.»

«رنگ آیینه» در نگارخانه کهفی

نمایشگاه آثار نقاشی سیده حکیمه ابراهیمی بروجنی با عنوان «رنگ آیینه» ٢٨ مهر ساعت ۱۶ در نگارخانه کهفی واقع در بلوار قیطریه، خیابان نامی، خیابان حدادنژاد نبش کوچه عزیزی، پلاک یک، طبقه همکف افتتاح می‌شود و تا سوم آبان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۸ ادامه دارد. در این نمایشگاه ٢٠ اثر به نمایش گذاشته می‌شود که تکنیک‌های رنگ روغن، گواش، اکرلیک، آبرنگ و چاپ لینو استفاده شده است.

«من پر از خورشیدم» در برج آزادی

نمایشگاه نقاشی ایرانی «من پُر از خورشیدم» با آثار آزاده حسینجانی دارای مدرک خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران، مدرس نقاشی ایرانی روی چرم ۲۸ مهر ساعت ۱۶ در کافه گالری مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی افتتاح می‌شود و از یکم تا چهارم آبان ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه شامل ۲۲ اثر نقاشی ایرانی و خوشنویسی روی چرم با تکنیک اکرلیک به همراه رونمایی از یک تابلو است.

«رنگ رویا» و «کبریای ۲»

نمایشگاه آثار نقاشی ارمغان امیرخانی با عنوان «رنگ رویا» ۲۷ مهر ساعت ۱۶ در نگارخانه گل‌های داوودی به نشانی خیابان طالقانی، بین خیابان نجات اللهی و حافظ، پلاک ۲۶۳ افتتاح می‌شود و تا یکم آبان ساعت ۱۶ تا ۱۹ دایر است. همچنین نمایشگاه انفرادی عکس از آثار فائزه قوامی واعظ با عنوان «کبریای ۲» از ۲۶ مهر در این نگارخانه برقرار است.

«آبی آسمانی» در حوزه هنری

نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد محمد اسدی جوزانی هنرمند نقاش انقلابی ۲۵ مهر تا سوم آبان روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری دایر است. در این نمایشگاه ۳۴ اثر پرتره و هشت اثر طبیعت از آثار این هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

«جلوه‌ یار و ریا» در گالری دلگشا

نمایشگاه انفرادی آثار علی انصاری با عنوان «جلوه‌ یار و ریا»، ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان به جز روزهای شنبه‌ و دوشنبه‌ ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ برپاست.

«گلابی‌های بیشتر لطفا!»

نمایشگاه آثار نقاشی ملک جاسب با عنوان «گلابی‌های بیشتر لطفا!» ۲۱ مهر تا ۱۶ آبان ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج دایر است.

«مرزهای واقعه» در زیرزمین دستان

نمایشگاه آثار نقاشی صدرا میرشریفی با عنوان «مرزهای واقعه» ۲۱ مهر تا ۱۲ آبان جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰، سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برقرار است. بازدید از نمایشگاه روزهای شنبه‌، یکشنبه‌ و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی امکانپذیر است.

«هزار و یک شب ما» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی همایون حیاتی با عنوان «هزار و یک شب ما» ۲۱ مهر تا نهم آبان دوشنبه تا جمعه به جز تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار دایر است.

«آن‌ها» و «ناسازه ۴» در اُ

هفتمین نمایشگاه انفرادی علیرضا چلیپا با عنوان «آن‌ها» ۲۱ مهر تا نهم آبان دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰، جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ دایر است.

همچنین نمایشگاه آثار نقاشی جواد مدرسی با همکاری گالری اثر، ۲۱ مهر تا نهم آبان در گالری اُ برپاست. این نمایشگاه، مجموعه‌ اخیر نقاشی‌های مدرسی است که در سه سال گذشته و در ادامه‌ «ناسازه ۳» که سال ۱۳۹۹ در گالری اثر به نمایش درآمد، خلق شده‌اند.

«بازی تجربی» در باوان

نمایشگاه انفرادی آثار هدی بلوطی با عنوان «بازی تجربی»، ۲۱ مهر تا هشتم آبان دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست. گالری باوان روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«دارد پای خورشید...»، «ئاو» و «بیرون سیرک» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه‌های عکس‌ اسحاق آقایی با عنوان «دارد پای خورشید را به خانه باز می‌کند» و ژاله بهرامی با عنوان «ئاو» و نمایشگاه طراحی ساخت عروسک اثر زهرا شفایی با عنوان «بیرون سیرک» ۲۱ مهر تا هشتم آبان روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری‌های تابستان، استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست.خانه هنرمندان ایران شنبه‌ها تعطیل است.

«پرسونا» در گالری شمیس

نمایشگاه گروهی مجسمه؛ نمایش آثار گروه «سنگ، کاغذ، قیچی» با عنوان «پرسونا» با آثار شایان اصیل، مژده رضایی، رامونا شفیعی، صالح چلنگر، ریحانه جلیلی، مرجان خزلی، سعیده خیری، سارا عصاره، سامان عهدی آذر، پریسا فلک‌الدین و نسیم مرادی ۲۱ مهر تا پنجم آبان به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره هشت برپاست.

«عبور» در گالری کوین

نمایشگاه آثار نقاشی نیما امانی با عنوان «عبور» ۲۱ مهر تا پنجم آبان ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری کوین به نشانی خیابان زعفرانیه، خیابان پسیان، کوچه سینایی، پلاک ۲۴ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

نقاشی‌ها در امکان

نمایشگاه آثار نقاشی‌ فرید عابدین‌زاده، ۲۱ مهر تا پنجم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری امکان به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول دایر است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه تعطیل است.

«رستن زِ رویِ خاک» در گالری نقش

نمایشگاه مروری بر آثار سیدحسن سلطانی با عنوان «رستن زِ رویِ خاک» با گردآوری سجاد باغبان ماهر ۲۱ مهر تا چهارم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مرکز هنری نقش به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای پارک ساعی، جنب شهر کتاب، پلاک ۲۱۶۹ برپاست.

«جای خالی» در بُستان

نمایشگاه انفرادی آثار اکبر نعمتی راد با عنوان «جای خالی»، ۲۱ مهر تا سوم آبان به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ دایر است.

«فروریخت» در سیحون

‎نمایشگاه آثار نقاشی وحید عزت پناه با عنوان «فروریخت» ۲۱ مهر تا سوم آبان هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون به نشانی وزرا، کوچه چهارم، پلاک ۱۱ برقرار است. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

«تمنای ناتمام» در نگارخانه والی

نمایشگاه آثار نقاشی‌ رایحه سجادیان با عنوان «تمنای ناتمام»، ۲۱ مهر تا دوم آبان ساعت ۱۲ تا ۲۰ در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست. نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است.

نمایش «حافظه‌ی آب»

نمایشگاه آثار نقاشی احمد رفیع با عنوان «حافظه‌ی آب» ۲۱ مهر تا دوم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در فضای شماره یک و ۲ پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان خردمند ‌شمالی، کوچه‌ هجدهم، شماره‌ ۲۵ دایر است. پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ شنبه‌ها تعطیل است.

«تا انتهای خط عشق» در نگارخانه ملل

نمایشگاه «تا انتهای خط عشق» آثار عکس و نقاشی‌های شاهرخ عباس زاده هنرمند خودآموخته، ۲۳ مهر تا دوم آبان، یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ در نگارخانه ملل واقع در بزرگراه آیت الله صدر، خیابان قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل برپاست.

«گیاژن» در دنا

نمایشگاه آثار نقاشی مهرنوش ساوری با عنوان «گیاژین» (زن همچون گیاه)، ۲۱ مهر تا دوم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، واحد ۲ برقرار است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

منتخبی از آثار هنرمندان در خط سفید

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه منتخبی از آثار هنرمندان معاصر ایران ۲ با نمایشگاه‌گردانی پویا جمالی ۲۱ مهر تا یکم آبان ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری خط سفید به نشانی بلوارنلسون ماندلا(جردن)، خیابان گلفام، پلاک۵۰، طبقه چهار، واحد هفت دایر است. گالری سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

«رِنگ و رَنگ» در گالری ویستا

نمایشگاه آثار نقاشی مریم صالحی با عنوان «رِنگ و رَنگ» ۲۱ مهر تا یکم آبان به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ دایر است.

«سنگ، کاغذ، قیچی» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی الناز عصری با عنوان «سنگ، کاغذ، قیچی» ۲۱ مهر تا یکم آبان به جز شنبه‌ها ساعت ١٣ تا ٢٠ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و ادامه دارد.

«خزان» در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی نقاشان معاصر ایران با عنوان «خزان» به مناسبت فصل پاییز ۲۱ تا ۳۰ مهر شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷، پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ به غیر از ایام تعطیل در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله دایر است.

در این نمایشگاه ۳۵ اثر از ۲۸ هنرمند؛ استادان بنام هنر ایران، مدرسان دانشگاه شریعتی و منتخبی از هنرمندان معاصر ایران همچون یاور بالسینی، بهمن بروجنی، لیدا پولکی، مریم(سایه) ثقفی، محمدعلی سعیدی، مهدی سیفی، پریسا شاد قزوینی، بهزاد شیشه گران، یعقوب عمامه پیچ، ابراهیم حقیقی، داود شیرمحمدی، مینا قویدل، پژمان متقیان، بهداد نجفی اسدالهی و جواد نوبهار با نمایشگاه‌گردانی محمدعلی سعیدی ارائه خواهد شد.

«ل و ژ ی» در +۲

نمایشگاه آثار نقاشی مهرداد محب‌علی با عنوان «ل و ژ ی» همراه با موسیقی از مانی محب‌علی، ۱۴ مهر تا ۱۲ آبان جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +۲ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم دایر است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ تعطیل است.

«خرگوش» در گالری شکوه

نمایشگاه گروهی «خرگوش» با آثار هنرمندان؛ حمیدرضا اندرز، ابراهیم برفرازی، فاطمه بوجار، بهار دیدگاه، آگرین دلیان، نازنین رجب دوست، غزاله سماواتی، گلسا شاملو، زهرا صدری، محمد طباطبایی، ستین غفاری، مسیح قاسمیان و پرویز معزز، ۱۴ مهر تا یکم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ برپاست. گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.

«طهران، سیاه و سفید» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «طهران، سیاه و سفید» به مناسبت هفته تهران ۱۲ مهر تا ۱۴ آبان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهار شیراز دایر است.

این نمایشگاه شامل ۶۰ کارت‌پستال تصویری دوران قاجار و روایتی از روند وضعیت و تغییرات ظاهری شهر تهران؛ شامل خیابان‌ها، میدان‌ها، چهارراه‌ها و فضاها و عناصر شهری پایتخت ایران است، مجموعه کارت‌پستال‌های به نمایش در آمده در موزه عکسخانه شهر از مجموعه شخصی امیرعلی اردکانیان انتخاب شده است.

«کارتون سالمند» در خانه کاریکاتور

نمایشگاه «کارتون سالمند» به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی سالمند، نهم مهر تا نهم آبان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهیدهمت،خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ برقرار است.

«نقش برگردون» در آرت سنتر

نمایشگاه گروهی منتخبی از آثار چاپ‌ دستی و چنتایی هنرمندان مدرن و معاصر ایران با عنوان «نقش برگردون» هفتم مهر تا دوم آبان‌ همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت‌سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان برپاست.

«رُخ» در اعتماد

نمایشگاه آثار نقاشی مجتبی طباطبایی با عنوان «رُخ» هفتم مهر تا دوم آبان روزﻫﺎی هفته ساعت ۱۲ ﺗﺎ ۲۰ و ﺟﻤﻌﻪ‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر است. ﮔﺎﻟﺮی دوﺷﻨﺒﻪ‌ﻫﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ اﺳﺖ.

«به این زخم دست بزن»

دوازدهمین آرتوال در ریشه ۲۹ با عنوان «به این زخم دست بزن» آثار نقاشی‌ غزال علیاری، هفتم تا ۳۰ مهر (به غیر از افتتاحیه) ساعت ۱۰ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱ برپاست.

«طلایه‌داران خطه خط» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه مروری بر یکصد سال تحولات خوشنویسی ایران (از دوره قاجار تا اوایل دهه پنجاه خورشیدی) منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، موزه خوشنویسی ایران و انجمن خوشنویسان ایران با عنوان «طلایه‌داران خطه خط»، به مناسبت هفته خوشنویسی با نمایشگاه‌گردانی امیرعباس نصیر ۲۲ تا ۲۸ مهر همه روزه به جز دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله، میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه بیش از یکصد اثر از ۷۰ هنرمند به نمایش گذاشته شده و همزمان با نمایش این آثار، برخی اسناد، لوازم و ادوات خوشنویسی استادان بزرگ نیز در معرض دید هنردوستان قرار گرفته است.

ارسال نظر