شناسه خبر : 46618

اختصاصی چابک آنلاین؛

مدیران دغدغه مند اشتغال کاردان های ساختمان نیستند

مدیران دغدغه مند اشتغال کاردان های ساختمان نیستند

رییس هیئت رئیسه سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران، اظهار کرد که دولت ها در سالیان اخیر اقدام خاصی برای ایجاد اشتغال کاردان های ساختمان انجام نداده اند.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، صمدبشارتی کلایی درگفتگو با چابک آنلاین، به بررسی راهکارهایی برای حل مشکلات فنی در صنعت ساختمان و افزایش سهم کاردان های ساختمان پرداخت و بیان کرد: اجرای قانون مجریان ذی صلاح می‌تواند بهبودی دراین زمینه ایجاد کند، اما متأسفانه این قانون به خوبی اجرا نمی‌شود و عدم رعایت این قانون منجر به کاهش کیفیت ساختمان‌ها و عدم بهره‌برداری از ظرفیت کاردان‌ها شده است.

وی، معتقد است که تا زمانی که قانون به درستی اجرایی نشود، کاردان‌ها نخواهند توانست جایگاه خود را در صنعت ساختمان به خوبی نشان دهند.

رییس هیئت رئیسه سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران، در مورد واگذاری پروژه‌های ساختمانی به کاردان های ساختمان، مدعی شد که دستگاه‌های مختلف  در واگذاری فعالیت ها  به کاردان‌های ساختمان  محدودیت‌هایی اعمال کرده‌اند.

بشارتی کلایی، با ذکر مثالی ادامه داد: دستورالعملی در سال ۹۹ تعیین و صادرشده که کاردان‌ها در شهرهای با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر نمی‌توانند به اجرای پروژه‌های ساختمانی بپردازند اما این دستورالعمل در قوانین مربوطه برای فعالیت کاردان‌ها در شهرهای کوچک هم قابلیت اجرا ندارد.

وی، مدعی شد که سازمان نظام مهندسی ساختمان موانعی برای ایجاد فعالیت کاردان‌ها ایجاد کرده و در عمل، ادارات راه و شهرسازی و وزارتخانه ها همکاری لازم را برای فعالیت کاردانها انجام نمی‌دهند .

رییس  هیئت رئیسه سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران، افزود:یکی از مشکلات اصلی اینجاست که مدیران دغدغه مند اشتغال کاردانان های ساختمان نیستند در حالیکه  اگر  قانون رعایت شود می‌توانند اقدامات مثبتی در جهت ارتقای وضعیت کاردان های ساختمان انجام دهند.

 

ارسال نظر