شناسه خبر : 48096

چرا از اتوبوس‌های دو طبقه در خطوط اتوبوسرانی پایتخت استفاده نمی‌شود؟

چرا از اتوبوس‌های دو طبقه در خطوط اتوبوسرانی پایتخت استفاده نمی‌شود؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: در خطوط گردشگری می‌توان از اتوبوس دوطبقه استفاده کرد، اما در خطوط ویژه، اتوبوس‌های بی.آر.تی مناسب‌تر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر در پاسخ به این پرسش که چرا همچون گذشته دور از اتوبوس‌های دوطبقه در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: در مقایسه اتوبوس‌های دو کابین با دو طبقه ارجحیت با دو کابین است؛ چراکه مسافری که قرار است به طبقه بالا برود و پیاده شود زمان بیشتری را طی خواهد کرد و این باعث توقف بیشتر در ایستگاه‌ها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سرعت برای ما مهم است و مسافر باید در کوتاه‌ترین زمان سوار و پیاده شود، اتوبوس‌های دو کابین ارجحیت دارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: وجود شاخه‌های درختان در خطوط باعث برخورد اتوبوس‌های دوطبقه خواهد شد و ناچاراً باید درختان قطع شوند که نه صحیح است و نه امکان‌پذیر.

وی اضافه کرد: از لحاظ ظرفیت نیز به نظر می‌رسد اتوبوس‌های دو کابین ظرفیت بیشتری را داشته باشند. به طوری که به دلیل طول بیشتر ظرفیت ایستاده در اتوبوس‌های دوکابین بیشتر است.

بر اساس اعلام سایت شهر تشکری هاشمی با بیان اینکه سرعت پایین و البته سختی بالا رفتن برای برخی، سوار و پیاده شدن انگیزه را برای استفاده از اتوبوس‌های دو طبقه کاهش می‌دهد، یادآور شد: در خطوط تاریخی و گردشگری می‌توان از اتوبوس دو طبقه استفاده کرد که می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما در خطوط ویژه، اتوبوس‌های بی‌آرتی بهتر است مورد استفاده قرار بگیرند.

 

ارسال نظر