شناسه خبر : 41921

دلیل رغبت جوانان به کسب و کارهای اینترنتی

دلیل رغبت جوانان به کسب و کارهای اینترنتی

یک فعال حوزه کار با بیان اینکه جوانان به کسب و کارهای اینترنتی رغبت بیشتری نشان می‌دهند،گفت: امروز بسیاری از افراد تحصیلکرده و جویای کار در بستر فضای مجازی فعالیت‌ می‌کنند و به دنبال ایجاد مشاغل اینترنتی زودبازده و درآمدزا هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ابوی درباره کاهش نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تغییر و تحولات بازار، نوع مشاغل تغییر کرده و مشاغل جدیدی به وجود آمده که عمدتا در بستر اینترنت و فضای مجازی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی دلیل بیکاری فارغ التحصیلان و نیروهای کار فقدان مهارت عنوان می‌شد و کارفرمایان به دنبال نیروی کار ماهر بودند ولی اکنون بسیاری از کارخانه‌ها و کارفرمایان تنها به دنبال نیروی کار هستند در حالی که طبق اعلام مراجع رسمی آماری، نرخ بیکاری کاهش یافته است.

این فعال حوزه کار افزود: بیکاری از آنجا می‌آید که جوینده کار داشته باشیم و عده‌ای در جست‌وجوی شغل ثبت‌نام کرده باشند ولی امروز بخشی از جوانان و نیروهای کار انگیزه‌ چندانی برای اشتغال در کارهای با دستمزد حداقل ۶ میلیون تومان ندارند و ترجیح می‌دهند به مشاغل اینترنتی که زودبازده‌تر هستند، روی بیاورند.

ابوی تصریح کرد: بسیاری از افراد تحصیلکرده و جویای کار از کسب و کارهای اینترنتی استقبال کرده و در بستر فضای مجازی فعالیت‌ می‌کنند و یک عده نیز در مشاغل غیر رسمی و کاذب کسب درآمد می‌کنند که نشان می‌دهد نوع نگاه افراد به شغل و مشاغل ایجادی تغییر کرده است.

وی گفت: افرادی که در رشته‌های پوشاک و صنایع غذایی فارغ‌التحصیل شده‌اند وقتی شغل مناسب خود را پیدا نمی‌کنند، به فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی رغبت نشان می‌دهند زیرا بدون داشتن کارفرما و یا صرف زمان طولانی به سود و درآمدزایی بیشتر دست پیدا می‌کنند.

این فعال حوزه کار در توضیح دلیل این امر گفت: شاید یکی از دلایلی که باعث شده افراد از حقوق و مزایای مصوب قانونی استقبال نکنند، شرایط معیشتی خانوارهاست و افراد ترجیح می‌دهند در مشاغلی که درآمد بیشتری از آن کسب می‌کنند ولو کاذب یا غیررسمی فعالیت کنند.

ارسال نظر