شناسه خبر : 40753

کیفیت دسترسی مردم به فضای مجازی بهبود پیدا می‌کند

 کیفیت دسترسی مردم به فضای مجازی بهبود پیدا می‌کند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برنامه‌هایی در ۵ محور برای بهبود دسترسی مردم به فضای مجازی به وزارت ارتباطات اعلام شد و اکنون قدم‌های مهمی مانند ارتقای هسته شبکه ملی اطلاعات و ظرفیت انتقال برداشته شده است و در آینده کیفیت دسترسی مردم به فضای مجازی بهبود پیدا می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «امین آقامیری» در خصوص گام‌هایی که برای تسهیل و افزایش کیفیت دسترسی مردم به فضای مجازی برداشته شده گفت: در تمام جلسات شورای عالی فضای مجازی بر مساله بهبود کیفیت اینترنت برای دسترسی بهتر مردم تاکید می‌شود. کارهایی در این خصوص آغاز شده و پیشرفت‌هایی نیز داشته است،‌ اما برای لمس این مساله در زندگی مردم باید اقدامات دیگری نیز انجام شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات لایه‌های مختلفی مانند انتقال، تجمیع، دسترسی، هسته شبکه و عناصر دیگری که در شبکه ملی وجود دارند. در سه ماه گذشته با حضور شرکت‌های فعال، وزارت ارتباطات و دیگر ذینفعان این حوزه، آسیب‌شناسی در این خصوص انجام شد. پس از بررسی موضوعات مختلفی شناسایی و ۵ محور مهم از آن‌ها استخراج شد.

آقامیری افزود: این محورها به وزارت ارتباطات اعلام شد و برنامه‌هایی برای رفع این چالش‌ها آغاز شده است. برای «ارتقای هسته شبکه ملی اطلاعات و ظرفیت انتقال» قدم‌های خوبی برداشته و شاخص‌ها را بهبود داده است؛ اما برای اینکه در زندگی مردم ملموس شود، به کمی زمان نیاز است.

 

ارسال نظر