شناسه خبر : 38679

به‌روزرسانی اپل برای آیفون ۱۲ به دست فرانسوی‌ها رسید

به‌روزرسانی اپل برای آیفون ۱۲ به دست فرانسوی‌ها رسید

یک منبع آگاه در وزارت دیجیتالی فرانسه خبر داد مقامات فرانسوی به‌روزرسانی نرم افزاری از اپل برای آیفون ۱۲ را دریافت کرده و سرگرم بررسی آن هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این شرکت فناوری آمریکایی قول داده بود یک به‌روزرسانی نرم افزاری برای رفع نگرانی‌ها نسبت به ساطع شدن تشعشعات بیش از حد از آیفون ۱۲ را عرضه کند. اپل تا روز چهارشنبه فرصت داشت این کار را انجام دهد. مقامات فرانسه فروش آیفون ۱۲ را پس از آزمایش‌هایی که به گفته آنها، نشان می‌دهد تشعشعات بیش از حد مجازی ساطع می‌کند را متوقف کردند.

اپل به این یافته‌ها معترض بوده و در بیانیه‌ای اعلام کرد آیفون ۱۲ که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد، توسط چندین نهاد بین‌المللی به عنوان مطابق با استانداردهای جهانی تشعشعات تایید شده است و این شرکت چندین نتیجه آزمایشگاهی خود و شرکت‌های دیگر را ارائه کرده که انطباق این گوشی با استانداردهای تشعشعات را به رگولاتور فرانسوی ثابت کرده است اما در ۱۵ سپتامبر اعلام کرد یک به‌روزرسانی نرم افزاری را برای تطبیق با روشهای تست مورد استفاده در فرانسه، عرضه خواهد کرد.

محققان در دو دهه گذشته مطالعات زیادی را برای ارزیابی خطرات سلامتی ناشی از تلفن همراه انجام داده‌اند. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون هیچ تاثیر زیانبار برای سلامتی به دلیل استفاده از تلفن همراه، ثابت نشده است.

اما هشدار فرانسه درباره تشعشعات بیش از حد آیفون ۱۲ که بر اساس نتایج آزمایش‌های متفاوت با کشورهای دیگر بوده است، باعث نگرانی در سراسر اروپا و کشورهای دیگر نظیر بلژیک شد و این کشورها خواستار دریافت به‌روزرسانی مشابه شدند.

کارشناسان صنعت می‌گویند هیچ خطری برای سلامتی وجود ندارد زیرا محدودیت‌های رگولاتوری بر اساس ریسک سوختگی یا گرمازدگی ناشی از تشعشعات گوشی، بسیار پایین‌تر از سطوحی است که دانشمندان در آنها، شواهدی از آسیب پیدا کرده‌اند.

اپل آیفون ۱۵ را اوایل سپتامبر معرفی کرد و آیفون ۱۲ دیگر برای خرید مستقیم از اپل موجود نیست اما از اشخاص ثالث که موجودی آن را دارند قابل خریداری است.

 یک مسئله بزرگتر، فراخوان احتمالی است که فرانسه تهدید کرده بود در صورت عدم انتشار به‌روزرسانی از سوی اپل، اعلام خواهد کرد.

 

ارسال نظر