شناسه خبر : 44198

رقابت اونانا با پسردایی‌اش در تیم ملی کامرون

رقابت اونانا با پسردایی‌اش در تیم ملی کامرون

آندره اونانا در ادامه فصل ضعیفش حالا در تیم ملی کامرون نیز جایگاهش را از دست داده و پسردایی‌اش به جای او در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، دروازه‌بان منچستریونایتد از ترکیب اصلی کامرون برای دیدار سه‌شنبه شب مقابل گامبیا خط خورد. کامرون در نهایت در دیداری دراماتیک، در دقایق پایانی دو گل به ثمر رساند تا با نتیجه سه بر دو پیروز شود و پس از دوم‌شدن در گروه C به مرحله یک‌هشتم نهایی برسد.

اونانا اولین بازی گروهی تیمش را در تساوی یک بر یک مقابل گینه از دست داد؛ چرا که بعد از دیدار یونایتد و تاتنهام به اردوی تیمش ملحق شد. این دروازه‌بان ۲۷ساله برای دومین بازی کامرون به ترکیب اصلی بازگشت اما در روی دو گل سنگال مقصر بود. کامرون، قهرمان پنج دوره این مسابقات، در نهایت با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

ریگوبرت سونگ، سرمربی کامرون، در نهایت فابریس اوندوآ، پسر دایی اونانا، را به عنوان دروازه‌بان اصلی این کشور در دیدار سوم برابر گامبیا انتخاب کرد.

کامرون با وجود کسب تنها یک امتیاز از دو بازی ابتدایی‌اش، با پیروزی مقابل گامبیا به مرحله حذفی صعود کرد؛ هرچند نمایش این تیم در این دوره، با نارضایتی هواداران تیم ملی کامرون روبه‌رو شده است. اگر اونانا در دیدار بعدی برابر نیجریه در یک‌هشتم نهایی درون دروازه قرار نگیرد، فصل بد این دروازه‌بان تکمیل خواهد شد.

او به خاطر تمرکز روی باشگاهی‌اش در جام ملت‌های آفریقای ۲۰۱۷ حضور نداشت. در نهایت کامرون قهرمان شد و او مدال قهرمانی را از دست داد. اونانا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دلیل اختلاف با ریگوبرت سونگ (سرمربی تیم ملی کامرون) خیلی زود به خانه برگشت و در ادامه پس از اختلاف نظر با ساموئل اتوئو، رئیس فدراسیون فوتبال کامرون در سال ۲۰۲۳، از بازی‌های ملی نیز خداحافظی کرد و در دسامبر از تصمیمش برگشت تا دوباره کشورش را همراهی کند. اونانا حالا در بازگشت دوباره به تیم ملی کشورش روزهای سختی را تجربه می کند.

به استقبال یک‌هشتم نهایی در قاره سیاه

تیم‌های ملی سنگال، کامرون، آنگولا، موریتانی، گینه و بورکینافاسو حضورشان را در مرحله حذفی جام ملت‌های آفریقا تضمین کرده‌اند. پیش از این تیم‌های ملی گینه استوایی، نیجریه، کیپ‌ورد، مراکش، مالی و مصر نیز راهی مرحله حذفی این مسابقات شدند.

 

ارسال نظر