شناسه خبر : 38497

اختصاصی چابک آنلاین ؛

خرید رونالدو اشتباه بود!

خرید رونالدو اشتباه بود!

اوله گونار سولشایر در جدید‌ترین مصاحبه خودش درباره دوران مربیگریش در منچستریونایتد صحبت کرد و گفت که بعضی از بازیکنان او را ناامید کردند و زمانی که در باشگاه شرایط عادی نبود بعضی از آنها با او با خودخواهی رفتار کرده بودند.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، همچنین اضافه کرد که خرید کریستیانو رونالدو بر خلاف چیزی که فکر می‌کردند اشتباه بوده  و فاش کرد که  او می‌خواست ارلینگ هالند، دکلان رایس و هری کین را زمانی که در باشگاه بود به خدمت بگیرد.

 سولشایر گفته که برخی از بازیکنان در دوران حضور او در منچستریونایتد به اندازه‌ای که خودشان ادعا می‌کردند خوب نبودند و نتوانستند خودشان را با تیم سازگار کنند.

اوله مهاجم سابق یونایتد در دسامبر 2018 به صورت موقت هدایت اولدترافورد را برعهده گرفت.

 پس از شروع قدرتمندی که داشت باشگاه با او قراردادی 3 ساله منعقد کرد و موفق شد قبل از اخراج، یونایتد را به فینال لیگ اروپا برساند و مقام‌های دوم و سوم لیگ برتر را کسب کند. 

او فاش کرد که  در اواخر دوران مربیگری‌اش در یونایتد کارها در باشگاه به هم ریخته و رفتار برخی از بازیکنان باعث ناراحتی او شده بود.

او در مصاحبه خود گفت: «بعضی از بازیکنان به اندازه‌ای که مدعی هستند خوب نبودند. 

نمی‌خواهم نام ببرم، اما وقتی دو بازیکن بازوبند را رد کردند، بسیار ناامید شدم. 

بعضی دیگر بودند که می‌گفتند بازی یا تمرین نمی‌کنند، این کار نیز بسیار ناامیدکننده بود و با این رفتار می‌خواستند باشگاه را مجبور کنند که رضایتنامه خروج آنها را بدهد.

 بازیکنان دیگری بودند که احساس می‌کردند باید دقایق بیشتری بازی کنند و نمی‌خواستند با شرایط تیم سازگار شوند.

 زمان ما کسی جرأت چنین کاری را نداشت و هر طور بود بازیکن تلاش می‌کرد که خودش را به سرمربی تیم ثابت کند.

 اکنون، بسیاری از بازیکنان اینطور نیستند.

 ایجنت‌ها و اعضای خانواده روی مغز آنها کار می‌کنند و به آنها این حس را می‌دهند که بهتر از هر کسی در باشگاه هستند، زیرا به دنبال منافع خاصی هستند.

 این یک بیماری فوتبال مدرن است.»

خرید کریستیانو اشتباه بود

مطرح‌ترین خرید در دوران مربیگری سولشایر، کریستیانو رونالدو بود که در تابستان 2021 به باشگاه بازگشت. مانند دوران سرمربیگری سولشایر، دومین دوره حضور رونالدو در اولدترافورد نیز بسیار طوفانی  آغاز شد و قبل از اینکه شرایط به هم بریزد و منجر به انتقال او به عربستان شود، مرد شماره یک شیاطین سرخ بود. سولشایر در مورد رونالدو گفت: «خرید رونالدو تصمیمی است که رد کردن آن بسیار سخت بود و من احساس می‌کردم باید او را به خدمت بگیرم، اما اشتباه شد.

 زمانی که او قرارداد امضا کرد به نظر تصمیم درستی بود و در بازی اول این بازیکن، نیوکاسل را 4-1 شکست دادیم و این اتفاق مهر تأیید بازگشت او بود. او همچنان یکی از بهترین گلزنان جهان بود و قوی به نظر می‌رسید.

 وقتی به بازی‌های آن زمان نگاه می‌کنم، می‌بینم که دوره بسیار تعیین‌کننده‌ای بود؛ منچسترسیتی، لیورپول، تاتنهام و لستر خارج از خانه. سپس چلسی و آرسنال، به علاوه بازی‌های لیگ قهرمانان. 

همه چیز علیه ما بود. 

بدبیاری‌های ما از بازی با استون ویلا در خانه [شکست 1-0] و از دست دادن پنالتی دیرهنگام آغاز شد. 

وقتی شما تیمی را در اختیار دارید، لازم است که همه در یک سو حرکت کنند، در آن زمان می‌توانستید ببینید که یک سری از افراد از این دایره خارج شده‌اند. 

ما تاتنهام را 3-0 در خارج از خانه به طور متقاعدکننده‌ای شکست دادیم، اما سپس دو بازی را باختیم.»

بازیکنانی را که می‌خواستم نخریدند

سولشایر همچنین فاش کرد در آن زمان یونایتد نمی‌توانست بازیکنان مد نظرش را بخرد.

 او در پاسخ به این سؤال که آن بازیکنان چه کسانی بودند، گفت: «ارلینگ هالند یکی از آنها بود و درست زمانی که او اولین بازی خود را در سالزبورگ انجام داد به دنبال او بودم. دکلان رایس یکی دیگر از بازیکنانی بود که می‌خواستم. 

با مویسس کایسدو نیز صحبت‌هایی انجام شد. 

ما همچنین بسیار مشتاق بودیم که جود بلینگام را به خدمت بگیریم، او پیشنهاد ما را داشت اما دورتموند را انتخاب کرد و ما به تصمیمش احترام می‌گذاریم.

 یادم است در مقطعی هر روز با هری کین در ارتباط بودم و کاملاً درک می‌کردم که می‌خواهد به یونایتد بیاید اما باشگاه به دلیل مشکلات مالی ناشی از کووید 19 بودجه لازم برای این انتقال را نداشت و نقاط ضعف تیم ما برطرف نشد.»

تن هاخ را درک می‌کنم

یونایتد که پس از یک فصل غیبت بار دیگر به لیگ قهرمانان بازگشته شروع خوبی در لیگ نداشته و در 5 بازی سه شکست متحمل شده است.

سولشایر می‌گوید که کار تن هاخ در این تیم بسیار سخت است و ادامه داد: «من می‌دانم که به او چه می‌گذرد. 

این یک شغل رویایی، اما دشوار است. شما با بازیکنان با تمام مشکلات و پیشینه‌هایشان سر و کار دارید و این قضیه اصلاً شبیه به بازی‌های کامپیوتری نیست.

 اما بیشتر آنها کاملاً حرفه‌ای رفتار می‌کنند و می‌خواهند که خودشان را نشان دهند. 

اما بعضی نیز خود را همیشه در اولویت قرار می‌دهند و بعد به فکر منافع باشگاه هستند.»

 

ارسال نظر