شناسه خبر : 45855

پیشنهاد ایران خودرو؛ به جای پژو پارس، سورن یا پژو ۲۰۷ تحویل بگیرید

پیشنهاد ایران خودرو؛ به جای پژو پارس، سورن یا پژو ۲۰۷ تحویل بگیرید

پژو پارس استانداردهای ۸۵ گانه را ندارد بنابراین سیاست گذار هنوز اجازه تداوم تولید در ۱۴۰۳ را نداده است؛ حال ایران خودرو اعلام کرده متقاضیان به جای این خودرو سورن یا پژو ۲۰۷ تحویل بگیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سال گذشته سامانه یکپارچه فروش خودرو به منظور عرضه انبوه خودرو راه اندازی شد. در ادامه نیز با برگزاری ۲ مرحله تعداد زیادی خودرو از سوی خودروسازان عرضه شد.

در این سامانه بازه زمانی مشخصی همچون پاییز ۱۴۰۲، زمستان ۱۴۰۲ و… نیز برای عرضه خودرو تعیین شده بود. با این وجود تحویل برخی از این خودروها بنا به دلایل مختلفی با تأخیر روبرو شده‌است.

از جمله خودروهایی که با تأخیر در تحویل مواجه شده و گلایه‌مندی متقاضیان را به دنبال داشته است، خودروی پژو پارس است که حدود ۱۰۰ هزار متقاضی دارد؛ طی هفته‌های گذشته متقاضیان زیادی نسبت به عدم ارسال پیامک به منظور تعیین تکلیف واریز وجه و تحویل خودرو اعتراض کردند. همچنین متقاضیان خرید خودروی مذکور طی این مدت با تجمعات اعتراضی مقابل وزارت صمت و… مراتب اعتراض خود را نسبت به بلاتکلیفی در دریافت خودرو اعلام کردند.

پی گیری ها در همان زمان حکایت از آن داشت که عدم تطابق استانداردهای این خودرو با استانداردهای اجباری ۸۵ گانه منجر به تأخیر در تحویل شده به گونه‌ای که با رایزنی‌های فراوان سازمان استاندارد به تداوم تولید تا پایان سال جاری رضایت داده است. البته مسؤولان وزارت صمت و شرکت خودروساز همچنان در حال رایزنی برای تداوم تولید در سال آینده هم هستند اما اینکه با این درخواست موافقت شود یا خیر، چندان مشخص نیست.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در این رابطه گفته بود که «از سال ۱۴۰۱ ما در قالب اعلام‌های رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد اما متأسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت و آنها خودرویی که می‌دانستند نمی‌توانند استانداردهای آن را رعایت کنند را فروختند.»

حال پس از گذشت ماه‌ها، شرکت ایران خودرو اعلام کرده که «با توجه به الزام اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در خودروهای تولیدی و عدم توانایی پلتفرم محصول پارس در تطابق با استانداردها، به متقاضیان پیشنهاد شده تا این محصول را با دیگر خودروهای ایران‌خودرو که مطابق با استانداردهای ۸۵ است، جایگزین کنند.»

طبق اعلام این شرکت «پیشنهادهای ارائه شده شامل سورن و پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای از منظر کلاس ابعادی و مطلوبیت بازار نزدیک به پارس هستند؛ بر این اساس ایران‌خودرو طی اولویت‌های سامانه یکپارچه متقاضیان فراخوان می‌کند تا هر یک از مشتریان بر اساس زمان واریز وجه در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند. همچنین در راستای ایجاد شرایط مناسب پرداخت وجه خودرو برای متقاضیان، با وجودی‌که تمامی خودروهای ایران‌خودرو دارای تفاوت قابل توجهی با قیمت حاشیه بازار هستند، امکان پرداخت بخشی از وجه خودرو به صورت اقساطی را برای مشتریان فراهم کرده‌ایم.»

ارسال نظر