شناسه خبر : 47158

کلاهبرداری به بهانه چهارشنبه سوری

کلاهبرداری به بهانه چهارشنبه سوری

رئیس پلیس فتا استان سمنان در خصوص تهدیدات سایبری چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: شهروندان علاوه بر تهدیدات جانی این مورد باید مراقب کلاهبرداری های فروش مواد محترقه نیز باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان ۲۱ اسفندماه بااعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی کرده و متقاضیان خرید این اقلام که اکثرا کودکان و نوجوانان هستند به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی نموده اند هدایت کرده و حساب بانکی آنها را خالی و یا با اخذ بیعانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مسئول سایبری افزود: علاوه بر فروش مواد محترقه در فضای مجازی و کلاهبرداری های مرتبط با این موضوع، برخی افراد اقدام به آموزش کاملا غلط و نادرست ساخت این مواد در فضای مجازی می‌کنند که این می‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی زیادی برای همگان به همراه داشته باشد.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: فروش، تبلیغ، توزیع و هرگونه معامله انواع مواد محترقه و منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی جرم بوده و بر اساس قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت، پلیس فتا نیز با شناسایی سایت‌های فعال در این زمینه، برای گردانندگان این سایت‌ها و کانال‌ها پرونده تشکیل داده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان توصیه کرد: شهروندان با رعایت و نظارت بر اعمال کودکان خود چهارشنبه‌ آخر سال را تبدیل به چهارشنبه سوزی نکنند و هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

ارسال نظر