شناسه خبر : 43785

نجات جان ۴۰۴ نفر در ۶۶۰ ماموریت امدادی هلال احمر

نجات جان ۴۰۴ نفر در ۶۶۰ ماموریت امدادی هلال احمر

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به انجام ۶۶۰ ماموریت امدادی در هفته پایانی دی ماه، از نجات جان ۴۰۴ نفر در حوادث غیرمترقبه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بابک محمودی روز شنبه، با اشاره به اقدامات این سازمان در بازه زمانی ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه، گفت: در یک هفته گذشته، امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در انجام ۶۶۰ ماموریت امدادی در سراسر کشور حضور داشتند.

وی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در این مدت به چهار هزار و ۵۴ فرد حادثه‌دیده امدادرسانی کردند، افزود: امدادگران همچنین در یک هفته گذشته جان ۴۰۴ نفر را در حوادث مختلف جاده‌ای، طبیعی نجات دادند.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر از انتقال ۳۰۱ نفر از مصدومان حوادث به مراکز درمانی خبر داد و گفت: در این بازه زمانی، ۳۰۲ نفر از مصدومان و مجروحان ناشی از حوادث، خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

وی با اشاره به عملیات امدادگران در حوادث جاده‌ای نیز عنوان کرد:‌ امدادگران با استفاده از تجهیزات مخصوص نسبت به رهاسازی ۸۴ خودرو و نجات ۶۴ مصدوم حوادث ترافیکی نیز اقدام کردند.

 از روز دوشنبه دوم بهمن با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود. در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز سه شنبه - سوم بهمن - با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، گستره بارش کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و کل سواحل دریای خزر در را در بر خواهد گرفت. در این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و زنجان، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین بارش باران در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت.

چهارشنبه گستره بارش این سامانه در استان‌های واقع در نوار غربی و شمالی کشور خواهد بود. در گیلان، غرب مازندران و شمال زنجان، بارش باران و برف شدت خواهد داشت.

ارسال نظر