شناسه خبر : 43088

مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح به وظایف یگان ویژه اضافه شد

مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح به وظایف یگان ویژه اضافه شد

فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا از طراحی مسئولیت‌های جدید برای این نیرو خبر داد و گفت: یکی از نقش‌های جدیدی که به وظایف یگان‌های ویژه اضافه شده، مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا،  سردار حسین کرمی، یکی از مسئولیت های جدید محوله به این نیرو را در حوزه امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: به تازگی نقش‌هایی را در حوزه امنیت اجتماعی از سوی فرماندهی فراجا برعهده گرفتیم که عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از جمله این نقش‌ها مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح است که خوشبختانه طی یک ماه گذشته نزدیک به ۱۵ نفر از سارقان مسلح و اشراری که اقدام به ارعاب و تهدید هموطنان کرده بودند، در سه عملیات موفقیت آمیز در چالوس، کرج و پرند دستگیر شدند.

سردار کرمی چنین اقداماتی را تنها بخشی از اقدامات جدید نوپو (نیروهای ویژه پاد وحشت) دانست.
فرمانده یگان‌های ویژه فراجا همچنین به نقش جدید این نیرو برای مقابله با سارقان اشاره کرد و گفت: در حوزه سرقت نیز یگان‌های ویژه به صورت توانمند ماموریت‌های خود را به خصوص در موضوع پاکسازی محلات و اماکن دارای آسیب‌های اجتماعی بر عهده گرفتند و با هماهنگی انتظامی استانها خوشبختانه اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

سردار کرمی پاکسازی اماکن توزیع مواد مخدر را از دیگر وظایف جدید عنوان کرد و افزود: به طور خاص در سطح شهر تهران پارک لویزان، سرخ حصار و پارک گردنه قوچک پاک‌سازی شدند و به صورت مستمر توسط نیروهای یگان ویژه نظارت می‌شوند.

این مقام نظامی در فراجا تاکید کرد: یگان ویژه واحد احتیاط فراجا است و هر کجا فرماندهی کل لازم ببیند، به موضوعات ورود می کند تا دغدغه های اجتماعی و اخلال در امنیت مردم برطرف شود.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا درباره ورود این نیرو برای برخورد با خودروهای شوتی گفت: هنوز مسئولیت و تکلیفی در این زمینه به یگان ویژه ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ این آمادگی وجود دارد.

ارسال نظر