شناسه خبر : 39798

هشت هزار دوربین البسه پلیس آنلاین است

هشت هزار دوربین البسه پلیس آنلاین است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد که هشت هزار دوربین البسه پلیس اکنون به صورت برخط فعال است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در آیین الحاق تجهیزات زمینی و هوایی به یگان‌های فراجا گفت: پلیس اکنون ۲۰ هزار دوربین البسه در اختیار دارد که از این تعداد فقط هشت هزار دوربین آنلاین بوده و باقی به صورت آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای تجهیز پلیس به دوربین البسه توضیح داد: این مصوبه برای پلیس، مردم و هم دستگاهای نظارتی در ارتقای امنیت کمک خواهد کرد.

فرمانده کل انتظامی تاکید کرد: اما اثرگذاری این مصوبه منوط بر این است که در متمم این قانون موضوع اعتبارات آن به خوبی و بر اساس نیاز دیده شود.

سردار رادان ادامه داد: در شرایطی می‌توان از این قانون در مسیر درست و تمامی ظرفیت آن بهره برد که بودجه و توان مالی آن دیده شود. ما توانایی و ظرفیت در اختیار گرفتن تجهیزات نظارتی را داریم و شناسایی‌های فنی نیز انجام شده است، اما باید اعتبار مورد نیاز در اختیارمان قرار گیرد.

وی گفت: چنانچه بر اساس مصوبه مجلس بخواهیم تمامی ماموران به صورت آنلاین از پایش تصویری برخوردار باشند و خودروهایی که بخواهند جابجایی متهم را انجام دهند، حداقل نیازمند ۱۵۰ هزار دوربین هستیم.

مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه نیروی انتظامی را مکلف کرد که در پایان سال نخست اجرای این برنامه نسبت به نصب دوربین روی البسه نیروهای پلیس اقدام کند.

با تصویب مجلس شورای اسلامی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به ثبت داده مکانی و تصویربرداری از محل انجام عملیات‌ها از طریق دوربین‌های نصب شده روی لباس ضابطان، خودروها و اماکن مربوطه اقدام کند.

بر اساس این مصوبه و به منظور ارتقاء نظم و امنیت عمومی، حمایت پایدار و موثر از عملکرد ضابطان و افزایش ضریب اطمینان به گزارش‌ها و پیشگیری از تخلفات احتمالی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به ثبت داده مکانی و تصویربرداری از محل انجام عملیات‌ها اعم از بازرسی، ورود، معاینه محل، بررسی صحنه جرم، دستگیری و نگهداری متهمان و مجرمان، کشف آلات جرم و توقیف و نگهداری اشیای مکشوفه با رعایت حریم خصوصی، حقوق شهروندی و به استثنای جرائم منافی عفت از طریق دوربین‌های نصب شده روی لباس ضابطان، خودروها و اماکن مربوط، با حفظ محرمانگی اطلاعات دوربین‌ها اقدام کند و ضمن نظارت و پایش مستمر نسبت به صحت عملکرد تجهیزات و حفظ محتوای ضبط شده حداقل تا مدت ۶ ماه امکان دسترسی مقام قضایی به داده‌های مذکور را به عنوان پیوست پرونده فراهم آورد.

 

ارسال نظر