شناسه خبر : 39480

نجات سه صیاد چارکی پس از ۱۲ ساعت سرگردانی روی دریا

نجات سه صیاد چارکی پس از ۱۲ ساعت سرگردانی روی دریا

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان، از نجات جان سه صیاد مضطر بندر چارک شهرستان لنگه بعد از ۱۲ ساعت سرگردانی بر روی دریا خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل مکی‌زاده ظهر امروز (بیست و پنجم مهرماه) با اشاره به نجات جان سه صیاد مضطر در آب‌های کیش افزود: این صیادان که به علت نقص فنی موتور به مدت ۱۲ ساعت بر روی دریا سرگردان شده بودند با تلاش چهار ساعته مرکز جستجو و نجات دریایی استان نجات و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی در تشریح جزئیات عملیات جستجو و نجات این صیادان بیان کرد: روز گذشته سه صیاد در غرب هرمزگان برای صید عازم دریا شده که به دلیل نقص فنی در موتور و نبود ارتباط تلفنی و رادیویی با منطقه، ساعت‌ها در دریا سرگردان بودند و به‌دنبال طولانی شدن حضور صیادان در دریا و نبود ارتباط تلفنی، روز گذشته ۲۴ مهرماه خانواده این صیادان مفقود شده موضوع را به مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان اطلاع دادند.

مکی‌زاده خاطرنشان کرد: پس از دریافت خبر مفقودی، بلافاصله ناجی ۱۶ از جزیره کیش، عملیات جستجو و نجات را آغاز کرد و در یک پایش چهار ساعته و یدک کردن قایق آن‌ها به محل امن، افراد در سلامت کامل برای انتقال به بندر چارک به قایق همیار ناجی تحویل داده شدند.

 

ارسال نظر