شناسه خبر : 37656

متلاشی شدن ۴ باند قمار اینترنتی از ابتدای سال

متلاشی شدن ۴ باند قمار اینترنتی از ابتدای سال

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا گفت: از ابتدای سال جاری ۴ باند قمار اینترنتی با گردش مالی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال متلاشی شده‌ است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ "مصطفی نوروزی" از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند حرفه ای فعال در زمینه قمار اینترنتی خبر داد و اظهار داشت: در جریان اشراف و پایش شبانه روزی کارشناسان این پلیس بر روی فعالیت سایت های قمار، 3 نفر از اجاره دهندگان حساب های بانکی به یک سایت قمار مورد شناسایی قرار گرفتند که پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته 2 نفر از متهمان اصلی مرتبط با بزه در یکی از استان های شمالی کشور دستگیر شدند.

این مقام مسئول افزود: متهمان از طریق افراد واسط در زمینه اجاره حساب های بانکی با فریب افراد با وعده هایی نظیر سرمایه گذاری در بورس، فرار از مالیات، فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال و ... اقدام به اجاره حساب و کارت های بانکی شهروندان و به دنبال آن بهره گیری در سایت های قمار می کردند و در بررسی حساب های بانکی شناسایی شده گردش مالی بالغ بر 98 میلیارد ریال احصاء شده است.

سرهنگ نوروزی بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان ها در مجموع از ابتدای سال جاری 4 فقره باند قمار اینترنتی با گردش مالی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال متلاشی شدند و  14 نفر از افراد اصلی این سایت ها در داخل کشور دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا در توصیه به شهروندان گفت:  فارغ از تبعات سوء ناشی از فعالیت در سایت های قمار نظیر از دست رفتن سرمایه زندگی افراد، کلاهبرداری های متعدد این سایت ها از کاربران، مسدود شدن حساب های بانکی کاربران سایت ها و هرگونه فعالیت در سایت های قمار و شرط بندی برابر با قانون جرم بوده و با افراد فعال در این حوزه برخورد قانونی لازم از سوی مراجع قضائی صورت خواهد گرفت.

به گزارش سایت پلیس،‌ این مقام سایبری در خصوص سوء استفاده افراد سودجو در زمینه اجاره حساب بانکی شهروندان با بهانه هایی نظیر فعالیت در بورس، فرار مالیاتی، فعالیت در زمینه ارز دیجیتال و ... هشدار داد و اظهار داشت: مسئولیت هرگونه استفاده از حساب ها و کارت های بانکی با صاحب حساب است بنابراین شهروندان از ارائه کارت بانکی یا اطلاعات حساب بانکی به افراد غیر جداً خودداری کنند.

ارسال نظر