شناسه خبر : 42785

بدهی ۳۰۰ میلیاردی بیمه‌ها به داروخانه هلال احمر

بدهی ۳۰۰ میلیاردی بیمه‌ها به داروخانه هلال احمر

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از بدهی ۳۰۰ میلیاردی بیمه‌ها به داروخانه هلال احمر خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، علیرضا عسگری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در افتتاحیه پروژه نوسازی و بهسازی داروخانه شبانه روزی هلال احمر گفت: طی ۲۰ سال هیچ تغییری در داروخانه هلال احمر ایجاد نشده بود و همه تجهیزات این مکان مربوط به بیست سال پیش بود در شرایط کرونا تهویه مناسب نبود و مردم در شرایط سخت خدمت دریافت می کردند البته دو سال قبل هم اقداماتی انجام شد اما اگر حمایت دکتر کولیوند نبود نوسازی و بهسازی صورت نمی گرفت.

وی ادامه داد: همزمان کار و خدمات ارایه می شد و نوسازی و بازسازی از جمله سیستم تهویه و سیستم اعلام حریق و ... در داروخانه در حال انجام بود. کمتر از سه ماه تا پایان سال مانده و ما بودجه فروش را رد کردیم. تمام این اقدامات زیرساختی با بودجه فروش یک روز ما انجام شد البته در شرایط فعلی انتظار داریم سازمان‌های بیمه گر ادای دین خود را انجام دهند.

 مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ادامه داد: برای یک داروخانه سخت است که ۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب داشته باشد، ما فقط ۲۰۰ میلیارد تومان از تامین اجتماعی مطالبه داریم.

بخش خصوصی اینگونه نیست و ممکن است مشکلاتی برای بیمارانی که بیمه دارند ایجاد کنند البته ما خدمات مان را به مردم ارایه می دهیم و سوپاپ اطمینان در این حوزه هستیم اما اگر وضع اینگونه پیش برود کار دشوار می شود ما در پخش هم همین مشکل را داریم نیم همت از دانشکده های علوم پزشکی مطالبه داریم البته با توجه به آشفتگی مدیریت در حوزه سلامت این مشکلات وجود دارد.

وی با اشاره به ترافیک منطقه داروخانه گفت: خیلی از مردم به دلیل ترافیک منطقه، شب ها تمایل دارند مراجعه کنند بیمه سلامت درخصوص تایید نسخ در شب ها همکاری دارد اما تامین اجتماعی همکاری لازم را در شب ها با ما ندارند و مردم نمی توانند تاییدیه نسخه را در شب ها بگیرند و مجبورند دوباره مراجعه کنند.ما پیگیری های زیادی کردیم اما به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.

عسگری تاکید کرد: لازم است هم در خصوص مطالبات و هم درخصوص ارائه خدمات در شب ها کمک لازم به ما بشود. شرایط به طور کامل در حوزه دارو تحت کنترل است و امیدواریم بدون مشکلی مجموعه های سلامت محور هلال احمر سال ۱۴۰۲ را به پایان برسانند.

 

ارسال نظر