شناسه خبر : 7967

سالانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص پرداخت می‌شود

سالانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: سالانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی ۶۸۰ بیمار خاص در استان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، قاسم بهرامی گفت: طرح بیمه اجباری در رسانه ملی و رسانه های خبری اعلام شده اما هنوز آیین نامه اجرایی آن به استان‌ها ارسال نشده است.

وی افزود: در طرح ببمه اجباری هر فردی که فاقد دفترچه بیمه باشد می تواند به مراکز صدور دفترچه بیمه سلانت مراجعه کرده و درخواست خود را ارایه کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآورشد: دهک های اول، دوم و سوم می توانند دفترچه را رایگان دریافت کنند و دهک های چهارم و پنجم فقط ۵۰ درصد حق بیمه را می دهند و دهک های شش تا ده باید حق بیمه را کامل پرداخت کنند.

وی گفت: افرادی که در حال حاضر دفترچه بیمه سلامت دارند شامل پوشش رایگان طرح قرار می گیرند و افراد دهک بالا باید هزینه ها را پرداخت کنند که تعریف دهک ها پس از ابلاغ آیین نامه مشخص می شود.

پرداخت بدهی بیمه سلامت در استان به روز است

بهرامی در ادامه اظهارداشت: پرداخت های سازمان بیمه سلامت در مقایسه با سایر نهادها و سازمان های بیمه گر از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی افزود: پرداخت بیمارستانهای دانشگاهی، داروخانه ها تا تیرماه، بیمارستان‌های تامین اجتماعی و خصوصی تا خردادماه، رادیولوژی ها، پارا کلینیک ها، درمانگاهها و مراکز سطح یک روستایی تا تیرماه پرداخت شده است.

بهرامی بیان کرد: در پرداخت مطالبات درمانی به روز هستیم و ماهانه حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه می کنیم.

وی افزود: از سال گذشته فقط دو ماه بدهکاریم ولی از بودجه امسال پرداخت ها به روز شده است.

بهرامی یادآورشد: بیمارستان ها یک ماه پس از ترخیص بیمار، اسناد پزشکی را ارسال می کنند که یک ماه در پرداخت بدهی بیمارستانها و در سطح دو هم حدود دو ماه تاخیر داریم که طبیعی است و آن را نیز بزودی پرداخت می کنیم.

پرداخت ماهانه یک میلیارد تومان به بیماران خاص

وی اضافه کرد: در استان تعداد ۴ بیمار متابولیک داریم که نقص ژنتیک دارند که باید داروهای خاصی مصرف کنند که هزینه سنگینی دارد و ما برای این چهار نفر سالانه یک میلیارد تومان هزینه دارو پرداخت می کنیم.

بهرامی گفت: همچنین دو برادر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که هزینه داروی آنها سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می شود و ما همه آن را پرداخت می کنیم.

وی بیان کرد: دو نفر دیگر سالانه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داروهای خاص خود را از بیمه سلامت دریافت می کنند.

۶۸۰ بیمار خاص در استان تحت پوشش بیمه سلامت

بهرامی در ادامه یادآورشد: در استان قزوین در حال حاضر ۶۸۰ بیمار خاص تحت پوشش قرار دارد که سالانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه های داروی آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی گفت: همه کسانی که بیمار خاص هستند و سالانه میلیارد ها تومان هزینه داروی آنها را تامین می کنیم به طور مستمر رصد و راستی آزمایی می شوند.

ارسال نظر