شناسه خبر : 15730

داروخانه‌ها برای نسخه پیچی الکترونیک ۵ هزار و ۱۵۰ تومان تعرفه می‌گیرند

داروخانه‌ها برای نسخه پیچی الکترونیک ۵ هزار و ۱۵۰ تومان تعرفه می‌گیرند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت: داروخانه‌ها برای نسخه پیچی الکترونیک به میزان ۵ هزار و ۱۵۰ تومان تعرفه می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما؛ مهدی رضایی افزود: دو تعریف تمام الکترونیک و نیمه الکترونیک وجود دارد. در تمام الکترونیک پزشک نسخه را به صورت الکترونیک نوشته و داروخانه هم نسخه پیچی الکترونیک انجام می‌دهد. در نیمه الکترونیک، پزشک نسخه را کاغذی نوشته و داروخانه نسخه پیچی الکترونیک انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در شهر‌هایی مثل تهران پیش رفت کار کند است، اما در برخی استان‌ها نسخه‌ها به صورت صد درصد الکترونیک نوشته می‌شوند.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ تعرفه‌ای برای داروخانه‌هایی تعریف شده که نسخه را از نیمه الکترونیک به صورت الکترونیک می‌پیچند که به میزان ۵ هزار و ۱۵۰ تومان است. این ابلاغ توسط وزیر بهداشت انجام شده و این تعرفه پس از تصویب هیأت وزیران به عنوان ارائه خدمات الکترونیک بابت هر نسخه در تعهد سازمان‌های بیمه گر است.

آقای رضایی بیان کرد: عمده خدمات الکترونیک در سازمان بیمه سلامت در سه محور دنبال می‌شود. محور اول توسعه خدمات شهروند محور است که در زمینه صدور و تمدید بیمه نامه‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود. همچنین دسترسی به خدمات ارائه شده به بیمه شده از دیگر خدمات شهروند آن می‌باشد موضوع دیگر، خرید خدمات به صورت الکترونیک است که نسخه الکترونیکی در این محور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مقطع زمانی را می‌توان یک مقطع بی نظیر تعریف کرد که در حوزه سلامت بین وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه گر تفاهم‌های خوبی انجام شده و پیش رفت‌های برنامه نسخه نویسی الکترونیک با توجه به شرایط کشور را امیدوارکننده نموده است.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: هم اکنون در چند استان نسخه‌ها به صورت صد درصد الکترونیکی تولید می‌شود. همچنین در بیش از یک سوم استان‌های کشور، بیش از ۵۰ درصد نسخه‌ها الکترونیکی تولید می‌شود. مشکلاتی در بخش دولتی به دلایل کرونا و گسترده بودن دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم. به هر حال بخش دولتی چابکی بخش خصوصی را ندارد و امیدواریم با حمایت‌های وزارت بهداشت، این مشکلات در بخش دولتی برطرف شود. با تأکید‌های برنامه توسعه کشور و الزامات قانون بودجه ۱۴۰۰ در این زمینه که سازمان‌های بیمه گر باید تبادل اسناد را به صورت الکترونیکی انجام بدهند و حمایت پزشکان از برنامه‌های الکترونیکی، امیدواریم پیش رفت‌های خوبی در سال جاری در بخش دولتی شاهد باشیم. با توجه به فرهیختگی و پیش رو بودن جامعه پزشکی، دل گرمی ما برای اجرای برنامه‌های الکترونیک پزشکان هستند.

آقای رضایی افزود: بیمه‌های تکمیلی می‌توانند از سامانه‌های سازمان‌های بیمه گر استفاده کنند. علاوه بر این، برای بیمه شدگان هم دسترسی ایجاد شده تا اطلاعات خدمات الکترونیک را رؤیت کرده و قادرند پرینت بگیرند تا اگر بیمه‌های تکمیلی نتوانستند از سامانه‌ها استفاده کرده یا همچنان از کاغذ استفاده می‌کنند، خود بیمه شده هم بتواند پرینت گرفته و اسناد را به بیمه‌های تکمیلی ارائه بدهد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: الکترونیکی شدن خدمات سلامت فواید زیادی برای ارائه دهندگان خدمات سلامت خواهد داشت و یکی از حسن‌های آن، پرداخت‌های به موقع است که در حال حاضر پرداخت اسناد الکترونیک به موقع انجام می‌شود.

 

ارسال نظر