شناسه خبر : 8584

بدون بانک رفاه در پرداخت مستمری ۳ میلیون بازنشسته با مشکل مواجه می‌شویم

بدون بانک رفاه در پرداخت مستمری  3 میلیون بازنشسته با مشکل مواجه می‌شویم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از به نتیجه رسیدن اقدامات این سازمان برای دریافت بخشی از مطالبات از دولت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تحقق این موضوع باعث می‌شود که نیاز کمتری به نوعی قرض گرفتن‌ها از بانک داشته باشیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت موافقت با بررسی اولویت‌دار طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجار تملک سهام گفت: مصوبه امروز مجلس کمک قابل توجهی به گردش منابع نقدینگی در سازمان تأمین اجتماعی می‌کند و موجب اطمینان خاطر بیشتر بازنشستگان برای دریافت خدمات از این سازمان می‌شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه از حق جامعه کارگری حمایت کردند و دغدغه خود را نسبت به جامعه کارگری و همینطور بازنشستگان نشان دادند.

وی با بیان اینکه استمرار خدمت به کارگران و بازنشستگان نیازمند مستثنی شدن بانک رفاه از واگذاری است، افزود: از مبتکران و موافقان و همچنین از مخالفان طرح هم که با نظرات خود به غنای طرح افزودند تشکر می‌کنم و حتماً دغدغه‌های منتقدان طرح را در گام‌های بعدی لحاظ می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به موافقت دولت با طرح پیشنهادی گفت: بانک رفاه به موجب قانون در سال 1339 برای بکار اندازی ذخایر متعلق به کارگران و بازنشستگان نزد سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شده که استمرار این وضعیت برای آنها حتماً ضرورت دارد و انشاالله با اراده نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استمرار تضمین می‌شود.

سالاری همچنین استفاده از ظرفیت بانک رفاه برای پرداخت مستمری بازنشستگان را دارای اهمیت برشمرد و گفت: بدون ظرفیت بانک رفاه ما در پرداخت مستمری حدود 3 میلیون و 200 هزار بازنشسته با مشکل مواجه می‌شویم و این بدین مضمون نیست که ما کسری‌هایمان را می‌خواهیم فقط از بانک تأمین کنیم بلکه در روزهای اوایل دهه سوم هر ماه از بانک قرض می‌گیریم، حقوق‌ها را پرداخت می‌کنیم در روزهای آخرماه بخش عمده‌ای از آن را از محل درآمدها، وصول و به بانک پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: برنامه ما این است که تا پایان سال بخش قابل توجهی از مطالبات بانک رفاه را پرداخت کنیم و با توجه به اینکه بخشی از دغدغه‌های منتقدان و مخالفان مربوط به این موضوع است، با اطمینان خدمتتان عرض می کنم که ما بدهکاریمان به بانک را کاهش خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از به نتیجه رسیدن اقدامات این سازمان برای دریافت بخشی از مطالبات از دولت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تحقق این موضوع باعث می‌شود که نیاز کمتری به نوعی قرض گرفتن‌ها از بانک داشته باشیم ولی با توجه به عدم تقارن زمانی پرداخت‌ها و دریافت هایمان، کماکان نیاز به بانک به عنوان یک سرمایه متعلق به کارگران و بازنشستگان باقی است.

سالاری تصریح کرد: انتظار کارگران و بازنشستگان این است که این مالکیت کماکان متعلق به خودشان باقی بماند و بانک بتواند به آنها خدمت بدهد و وقفه و اختلالی برای پرداخت مستمری به مستمری بگیران و پرداخت هزینه های درمانی به مراکز درمانی کشور ایجاد نشود.​

ارسال نظر