شناسه خبر : 46901

ارایه ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

ارایه ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از ارایه ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال به مددجویان کمیته خبر داد و گفت: امسال برای ۳۰۹۴ نفر نیز جشن خودکفایی گرفته شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری اظهار داشت: پویش اطعام مهدوی در پنجمین سال خود در روز میلاد امام زمان شروع شد و در سال جاری ۳۵۰ آشپزخانه مهدوی فعال شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۳ میلیون پرس غذا و ۲۳۰ هزار سبد کالا تهیه و توزیع شد. همچنین حدود ۴۵۰ میلیارد تومان میزان کمک خیران بود. سعی داریم این اقدامات با افزایش ۳۰ درصدی در کل استان انجام شود.

پرپنچی ادامه داد: ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار تحت پوشش امداد هستند که به صورت موردی و دائم خدمات دریافت می‌کنند. البته ۴۲۶۶ خانوار یک یا چند خدمت دریافت می‌کنند و ۷۷ هزار و ۲۲ خانوار به صورت دائم از خدمات بهره می‌گیرند.

حدود ۳۳ هزار مستأجر تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهارداشت: بیشترین مشکل خانواده‌ها در سبد هزینه‌ای بحث مستأجران است که حدود ۳۳ هزار مستأجر تحت پوشش هستند که ۲۱ هزار و ۷۳۶ مورد اجاره و ودیعه مسکن کمک شده است. همچنین ۷۵۰۰ مورد کمک در زمینه تأمین لوازم ضروری منزل صورت گرفته است.

وی در مورد فرانشیز و خدمات درمانی ۷۳ هزار و ۲۷۳ مورد کمک هزینه فرانشیز پرداخت شده است، یادآور شد: به ۳۰۱۶ بیمار صعب‌العلاج کمک شده است.

پرینچی درباره اشتغال و خودکفایی مددجویان گفت: تا پایان ۱۱ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال پرداخت و ۱۰ هزار و ۷۵ فرصت شغلی فراهم شده است. همچنین ۲۵۲۵ نفر از راهبری شغلی و ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر از اموزش رایگان فنی و حرفه‌ای استفاده کرده‌اند. همچنین امسال برای ۳۰۹۴ نفر نیز جشن خودکفایی گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به اقدامات این استان در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۳ مورد خرید ساختمان و ۱۲۲۳ مورد تعمیرات ساختمانی انجام شده است.

وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش امداد استان تهران را ۲۱ هزار و ۹۰۵ نفر و همچنین تعداد دانشجو و طلبه تحت پوشش را هزار و ۲۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: ارزش خدماتی که تاکنون به این افراد پرداخت شده معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان است و در ۱۱ کانون فعال ۶ هزار و ۶۲۳ دانش آموز حضور داشته‌اند.

پرپنچی در ادامه در خصوص خدمات مشاوره‌ای نیز گفت: ۱۸ هزار و ۳۹۴ مورد خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است. ۱۹ هزار و ۸۹ مددجو از برنامه آموزش خانواده نیز استفاده کرده‌اند.

توزیع ۲۱ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان

وی خاطرنشان کرد: توزیع ۲۱ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان و همچنین توزیع ۲۱ هزار بسته برای استان‌های معین مانند سیستان بلوچستان خراسان جنوبی و … صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایتام و محسنین تحت پوشش نیز توضیح داد: ۲۷ هزار و ۹۹ نفر تحت پوشش هستند و ۷۷ هزار و ۹۰۲ حامی داریم. تاکنون حامیان در بحث اکرام ۳۱۶ میلیارد تومان کمک کردند.

پرپنچی ادامه داد: ۲۴۱ هزار و ۹۳۰ صندوق خانگی متوسط و اماکن داریم که صدقات نقد در سال جاری حدود ۷۱ میلیارد تومان و زکات و کفارات حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با بیان اینکه درآمد مبتنی بر نیاز ۳۱۱ میلیارد تومان بوده است، گفت: در مجموع میزان درآمد مشارکت‌های مردمی طی امسال ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان بوده و همچنین ۷۲ خانه امداد در سطح استان راه‌اندازی شده است.

پرداخت وام کارگشایی به مددجویان

وی در ادامه با اشاره به صندوق امداد ولایت گفت: ۱۵ هزار و ۶۵۴ مورد وام کارگشایی پرداخت شده و پرداخت ۲۵۶ وام خرید مسکن و ۵۰۰ وام دانشجویی و ۲۱۷۲ وام اشتغال صورت گرفته است.

پرپنچی اعلام کرد: همچنین ۲۱ اردوی جهادی برگزار شده و خدمات حقوقی و معاضدت حقوقی ۴۵۳ مورد ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره تجلیل از مددکاران بیمارستانی اظهارداشت: برای استان‌های کمتر برخورداری که معین آنها هستیم اقداماتی انجام می‌دهیم. به طور مثال در سیل سیستان و بلوچستان، ۱.۵ میلیارد تومان به صورت نقدی، ۹۰۰ دست پوشاک و ۵۰۰۰ جفت کفش برای سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

۲۷۹۰ خانوار زندانی نیز تحت پوشش ما هستند

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن خانواده زندانیان گفت: ۲۷۹۰ خانوار زندانی نیز تحت پوشش ما هستند و از زندانیانی که از زندان خارج می‌شوند حمایت‌های پس از خروج انجام می‌شود.

پرپنچی درباره حمایت از خانواده‌های معتادان متجاهر و کودکان کار گفت: کارگروه آسیب‌های اجتماعی برای ما تکالیفی را مشخص کرده و ما افرادی که به لحاظ نیازمندی با مشکل مواجه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهیم که به محض اعلام و معرفی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

۴۰۳۲ یتیم حامی در خارج از کشور دارند

وی همچنین خاطر نشان کرد: ۴۵۸ مورد حامی خارج از کشور داریم که از ۴۰۳۲ یتیم حمایت می‌کنند.

پرپنچی اعلام کرد: همچنین حدود ۸۰ درصد تحت پوشش ما زن سرپرست خانوار هستند و از این ۸۰ درصد زنان سرپرست خانوار جوان هستند. ۱۵ درصد خانوارهای تحت پوشش روستایی هستند و ۳۱ درصد خانوارهای تحت پوشش ما سالمند هستند.

ارسال نظر