شناسه خبر : 43160

گلایه معاون وزیر راه و شهرسازی از کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت

گلایه معاون وزیر راه و شهرسازی از کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی مشهود است و باید قدرت تسهیلات‌دهی آن‌ها را کاهش داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان  مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند اما برخی از بانک‌ها از این قانون تبعیت نکرده و هنوز شاهد کم کاری بانک‌ها در این بخش هستیم.

به گفته وی، باید بانک ها به کمک بخش مسکن و طرح نهضت ملی مسکن بیایند و به عنوان مثال بر اساس برنامه هفتم از اعتبارات بانک‌های متخلف در این بخش کاسته شود و به قدرت بانک های دولتی از جمله مسکن، ملی و سپه که طبق آمارها همکاری خوبی با بخش مسکن و طرح نهضت ملی مسکن داشته اند اضافه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: کاهش قدرت اعتبار دهی بانک‌ها در این حوزه کمک بسیار موثری بر اجرای و تقویت تولید واحدهای مسکونی می‌کند.

وی افزود: باید سعی کنیم با همکاری بانک مرکزی از طریق افزایش تسهیلات بانک های همراه در پرداخت تسهیلات سایر بانک ها را در این بخش پای کار بیاوریم.

مالکی اظهار کرد: روند تامین و تخصیص زمین به طرح نهضت ملی مناسب مسکن به نظر می رسد و این طرح عظیم ملی به اهداف خود نزدیک تر شده است و همانطور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است در حال حاضر بیش از ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن وارد مراحل اجرایی شده است.

 

ارسال نظر