شناسه خبر : 39340

شبکه بانکی ۵۸ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را فروخت

شبکه بانکی  ۵۸ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را فروخت

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: شبکه بانکی در مجموع ۵۸ هزار میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخته است و بانک رفاه کارگران با فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود رتبه نخست را دارد.

 گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل لـله گانی در نشست بررسی دستاوردها و اقدامات بانک رفاه کارگران در دو سال گذشته و تبیین و افق برنامه‌ها تا سال ۱۴۰۴ اظهار داشت: بانک رفاه به دنبال بنگاهداری نیست و بر اساس تکلیف بانک مرکزی فروش اموال مازاد را در دستور کار قرار داد و توانست در بین شبکه بانکی رتبه نخست را کسب کند.

وی با اشاره به شعار سال مهار تورم و رشد تولید، گفت: برای مهار تورم باید نقدینگی کنترل و نقدینگی سرگردان در جامعه جمع‌آوری شود بر این اساس انتشار گواهی سپرده خاص به بانک‌ها ابلاغ شد و بانک رفاه در این زمینه در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان پرونده در دست اقدام دارد که پرونده هشت هزار میلیارد تومان تکمیل و به بانک منتقل شده است. به پروژه‌ها اختصاص می‌یابد .

وی افزود: در طرح انتشار گواهی سپرده خاص ۲ درصد از سود حاصل به عنوان کارمزد به بانک تعلق می‌گیرد و مابقی به سپرده گذاران اختصاص می‌یابد.

پرداخت ۱۰۶ همت بدهی دولت به بانک رفاه

للـه گانی اظهارداشت: بانک رفاه به عنوان بانک عامل بیشترین تسهیلات را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند و این سازمان بزرگ‌ترین بدهکار این بانک از سال ۹۵ تا کنون است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم دولت با تهاتر سهام بدهی شرکت‌ها به سازمان تامین اجتماعی این امکان را فراهم کرد که این سازمان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به بانک را پرداخت کند.

بانک رفاه از زیان انباشته خارج شده است

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه این بانک در سال ۱۴۰۱ رتبه دوم را در سودآوری بین شبکه بانکی کسب کرد، گفت: سرمایه بانک رفاه در سه سال گذشته ۲۳۰۰ میلیارد تومان و نسبت کفایت سرمایه یک درصد بود.

وی ادامه داد: در این سال‌ها افزایش سرمایه بانک رفاه ابتدا به ۱۰ هزار میلیارد تومان و بعد به ۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در نتیجه این افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران به عنوان بانک طراز اول قرار گرفت.

به گفته للـه گانی بانک رفاه در سنوات قبل زیان انباشته داشته است اما در سال ۹۹ سود آن برابر ۳ هزار میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ برابر ۳۷ هزار میلیارد تومان بود.

وی در ادامه در خصوص دستاوردهای بانک رفاه گفت: این بانک ۸۲۸ فقره تسهیلات فرض الحسنه مستمری به مبلغ هفت هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان به صورت غیرحضوری به بازنشستگان پرداخت کرده است.

للـه گانی اظهار داشت: بانک رفاه در سال گذشته یک هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۲ هزار و ۴۹۲ متقاضی پرداخت کرده است در حالی که در سال ۱۴۰۰ تنها ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۲ هزار و ۵۰۳ تسهیلات اشتغال پرداخت شده بود. همچنین در ۶ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر ۲۶۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بانک رفاه سال گذشته ۲۳ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان، سال قبل از آن ۲۰ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان و در ۶ماهه امسال نیز ۱۲ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از تولید پرداخت کرده است.

ارسال نظر