شناسه خبر : 11316

سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و آتیه دماوند خریدار نداشت

سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و  آتیه دماوند خریدار نداشت

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن بیان این که "بانک صنعت و معدن در سال ۹۸ هم در زمینه اموال و دارایی‌ها و هم در حوزه سهام و شرکت‌ها واگذاری خوبی را داشته است" گفت: در سال گذشته با برگزاری هفت مزایده که در تاریخ بانکداری بی سابقه است، ۱۴۴۰ میلیارد ریال واگذاری دارایی‌های غیر مولد داشتیم.

به گزارش چابک آنلاین، حسین مهری افزود: در زمینه شرکت‌ها نیز سهام خود را در سه شرکت سیمان مازندران، سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت و صندوق مالی تکنولوژی واگذار کردیم.

وی در خصوص برنامه بانک برای واگذاری دارایی های خود در سال جاری، چنین اظهار داشت: هفت شرکت داشتیم که سه تا از این شرکت‌ها را واگذار کردیم و باید برای واگذاری چهار شرکت دیگر در سال جاری تلاش کنیم.

مهری ادامه داد: یکی از این شرکت‌ها، کارگزاری است که با توجه به نقشی که می‌تواند در بازار سرمایه و پول داشته باشد قرار است در گروه شرکت های ابزاری بانک قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به جز این، سه شرکت دیگر می‌ماند که در یکی از آنها صاحب ۲۰ درصد سهم هستیم که به زودی برای واگذاری آن نیز اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: دو شرکت اصلی را که در آن بیش از ۵۰ درصد سهم داریم (شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند) تاکنون چندین بار آگهی کردیم که متاسفانه خریدار نداشته است.

وی گفت: بنا داریم در سال 99 شرایط سهل تری برای واگذاری در نظر بگیریم تا بتوانیم نسبت به واگذاری آن اقدام کنیم.

 

ارسال نظر