معاملات انرژی تجدید پذیر در تابلو برق سبز به هزار میلیارد تومان می‌رسد

معاملات انرژی تجدید پذیر در تابلو برق سبز به هزار میلیارد تومان می‌رسد

مدیردفتر بودجه و تسهیل سرمایه‌گذاری ساتبا گفت: پیش‌بینی می‌شود در عملکرد یک ساله تابلو برق سبز میزان معاملات به هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسینی مدیر دفتر بودجه و تسهیل سرمایه‌گذاری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی گفت: در دوره ۶ ماهه از ابتدای راه اندازی تابلو برق سبز، معاملات از ۴۰۰ میلیارد تومان عبور کرده و تقریبا ۵۰ درصد رشد را در بحث خریداران در تابلو برق سبز شاهد بودیم. قیمت برق در این معاملات تقریبا به ۱۷۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت برق رسیده است.

او افزود: پیش‌بینی ما این است که در عملکرد ۱۲ ماهه تابلو برق سبز تا خرداد سال آینده، معاملات بین بخش خصوصی تولیدکنندگان برق و صنایعی که متقاضی برق سبز هستند حدودا به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

این مقام مسئول می‌گوید: توسعه تابلو برق سبز را بر اساس احداث نیروگاه‌های جدید دیده ایم و الگو‌های جدید قرارداد جدیدی به عنوان عرضه برق سبز راه اندازی کردیم که تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برق خود را در تابلو برق سبز عرضه می‌کنند و اگر طی ۲۰ سال که کل دوره قرارداد است، نتوانند برق خود را بفروشند، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ۷۰ درصد قیمت روی تابلو از عرضه کنندگان برق را خریداری می‌کند.

 

ارسال نظر