شناسه خبر : 48432

اختصاصی چابک آنلاین؛

قیمت بلیت های هواپیما به دوران قبل از اوج سفرهای نوروزی بازگشت

قیمت بلیت های هواپیما به دوران قبل از اوج سفرهای نوروزی بازگشت

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، با اشاره به افزایش مقطعی نرخ بلیت هواپیما در زمان اوج تعطیلات نوروزی،خبرداد که این افزایش قیمت ۵۰ درصدی به دلیل رشد تقاضای زیاد مسافران در تعطیلات نوروزی بودکه بعد از اتمام تعطیلات و کاهش درخواست‌ها، قیمت ها به وضعیت اولیه خود بازگشت و در مقایسه با زمان اوج سفر ها قیمت بلیت ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، حرمت الله رفیعی درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: در این دوره  تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۳  که از ۲۵ اسفند ماه شروع شد و تا ۲۵ فروردین ادامه داشت، شاهد اوج سفرها بودیم که به نسبت سال‌های گذشته، افزایش کمتری داشت.

وی،ادامه داد: سفرهای خودرویی و جاده ای در قیاس با سفرهای هوایی و ریلی در تعطیلات امسال رونق بیشتری داشت، هرچند که میزان سفرهای خارجی نیزکاهش داشت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت که قیمت‌ها در اوج تقاضای سفرها افزایش یافته بودند، هرچند که این افزایش قیمت‌های اعلامی از طرف دولت نبودو شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی در این دوره با فروش محصولات خود بر این نرخ ها تاثیرگذار بودند.

وی، تصریح کرد که در این دوره پر تقاضا، صاحب محصول اعلام کرد که قیمت‌ها افزایش یافته، اما به دلیل عدم استقبال مردم و پیک سفر طولانی، این افزایش قیمت مورد توجه مردم قرارنگرفت و قیمت‌ها به حالت اولیه خود بازگشت.

رفیعی، اذعان داشت که در اوج تقاضای سفرها، افزایش قیمت‌ها به خصوص در مناطقی مانند کیش و مشهد مشاهده شد.

وی، خبرداد که در برخی مناطق از مناطق کشور میزان مسافران نسبت به سال گذشته، افت 30 درصدی داشته که این کاهش ناشی از شرایط اقتصادی وکاهش تقاضا برای مسافرت‌ها بوده که تاثیراتی نیز بر مراکز اقامتی داشت.

 

ارسال نظر