شناسه خبر : 38735

اختصاصی چابک آنلاین ؛

سازندگان برای پرداخت مطالبات مسکن ها را با ضرر می فروشند

سازندگان برای پرداخت مطالبات مسکن ها را با ضرر می فروشند

رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران اعلام کرد که در حال حاضر بازار مسکن راکد بوده و برای عبور از مرحله رکود، بایدتولید افزایش پیدا کند تا در نتیجه، عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

به گزارش چابک آنلاین، ایرج رهبر، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود:به دلیل رکود مسکن، اغلب سرمایه گذاران یا با مشکل مواجه شده اند و یا تمایلی به فعالیت در بازار ندارند،در نتیجه پروژه های ساخت و ساز کاهش یافته و بخش اعظم  ظرفیت شرکت های ساختمانی به حالت راکد درآمده است.

وی بیان کرد اگر به تاریخچه مسکن رجوع کنیم، همواره شاهد منحنی  رونق و رکود مسکن  در کشور بوده ایم.

رهبر ادامه داد: رکود زمانی ایجاد می شود که بازار مسکن با افزایش قیمت مواجه شده و این افرایش قیمت با توان خرید مردم برابر نباشد.

وی، احداث پروژه های ساخت و ساز را به دو بخش تقسیم کرد و توضیح داد: بخش اول مربوط به ساخت مسکن حمایتی و بخش دوم مربوط به پروژه های ساختمان سازی توسط بخش  خصوصی بوده که  در حال حاضر مسکن حمایتی در حال اقدام است، هر چند که در بخش دوم به دلیل رکود تورمی، اغلب سرمایه گذاران یا با مشکل مواجه شدند و یا تمایلی به فعالیت در بازار رکودی ندارند.

رهبر گفت که در نتیجه پروژه های ساخت و ساز کاهش یافته و بخش عظیمی از ظرفیت شرکت های ساختمانی به حالت راکد درآمده است.

رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران در خصوص افزایش دوره  مطالبات شرکت های ساختمانی، تصریح کرد:باتوجه به شرایط فعلی بازار مسکن، شرکت های ساختمانی خصوصی، برای پرداخت مطالبات یا پروژه های خود را با ضرر به فروش می رسانند و یا مجبور هستند تا برای بازگشت رونق به بازار،صبوری کنند.

 

ارسال نظر