شناسه خبر : 35447

ایجاد ۷۲۰ هزار شغل دائمی در یک‌سال گذشته

ایجاد ۷۲۰ هزار شغل دائمی در یک‌سال گذشته

وزیر کار گفت: از تابستان ۱۴۰۱ تا تابستان ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۲۰ هزار فرصت شغلی ماندگار و دائم در کشور ایجاد شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از تابستان ۱۴۰۱ تا تابستان ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۲۰ هزار فرصت شغلی ماندگار و دائم در کشور ایجاد شده است. همچنین در این مدت نرخ اشتغال بانوان و دانش آموختگان افزایش پیدا کرده است.

 صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش نرخ بیکاری را در بهار سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد هستیم و براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد رسیده است.

وی افزود: در این بازه مقایسه نرخ کاهشی ۲۴ استان را شاهد بوده‌ایم و سیاستگذاری مطلوب دولت سیزدهم در این حوزه زمینه این اتفاق را رقم زده است.

مرتضوی گفت: تحقق سیاست‌های کلان دولت در حوزه اشتغال مستلزم شفافیت در بازار کار است و در گذشته براساس اسناد پیمایشی میزان بیکاری از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شد و سامانه‌ای که دقیقا میزان بیکاری را اعلام کند، وجود نداشت.

مرتضوی گفت: راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل کار بزرگی است که ما را به سمت و سوی شفافیت هدایت خواهد کرد و این سامانه در واقع پسند بین کارگر و کارفرما را به بهترین شکل و به صورت برخط برقرار می‌کند. 

وی گفت: همه کارجویان و کارفرمایان امکان ثبت مشخصات در این سامانه را خواهند داشت و این سامانه تحت عنوان سامانه رصد اطلاعات بازار کار فعالیت خواهد داشت.

وزیر کار اظهار کرد: ما باید اطلاعات جامع و کاملی از کارجویان، کارفرمایان و شاخص‌های بازار کار داشته باشیم واین سامانه‌ها ما را به جایگاهی می‌رساند که آمایش، طراحی، ترسیم و اجرایی‌کردن آمایش شغلی را در کشور محقق کنیم.

ارسال نظر