شناسه خبر : 33537

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

ایران خودرو دیزل نرخ های جدید خودروها را اعلام کرد

ایران خودرو دیزل نرخ های جدید خودروها را اعلام کرد

شرکت ایران خودرو دیزل قیمت پایه انواع محصولات گروه های ، اتوبوس، کامیون سبک و سنگین و ون پیکاپ خود را اعلام کرد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، برهمین اساس، قیمت پایه گروه کامیون های سنگین شرکت ایران خودرو دیزل با 15 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه قبلی، حدود 3 میلیارد و 699 میلیون تومان اعلام شده است.

همچنین نرخ پایه گروه ون و پیکاپ نیز با 15 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه قبلی، حدود یک میلیارد و 489 میلیون تومان و نرخ پایه جدید گروه اتوبوس های این شرکت نیز با 14 درصد افزایش نسبت به نرخ پایه قبلی حدود 10 میلیارد و 995 میلیون تومان اعلام شد. 

در این میان، قیمت پایه گروه کامیون های سبک شرکت ایران خودرو دیزل هم با افزایش 11 به رقم  یک میلیارد و 591 میلیون تومان رسیده است.

ایران خودرو دیزل

 شرکت ایران خودرو دیزل بیشتر در زمینه های تولید و فروش انواع کامیون های سبک و سنگین، مینی بوس، خودروی سواری ون و اتوبوس فعالیت می کند.

این شرکت اذعان داشته که نرخ پایه جدید براساس میانگین قیمت تعداد محصولات مشخص شده  و افزایش نرخ سایر محصولات این گروه کمتر از 10 درصد است.

البته قیمت های اعلام شده قیمت پایه محصولات شرکت ایران خودرو دیزل است و مالیات ارزش افزوده و بیمه هم  به آن اضافه خواهد شد.

بررسی فعالیت های شرکت ایران خودرو دیزل از منظر تولید نشان می دهد که این شرکت در 9 ماهه منتهی به اذرماه سال گذشته، در مجموع 12.742 محصول تولید کرده است که بیشترین محصول تولید شده مربوط به کامیون سنگین بوده است.

به بیان دقیق تر، شرکت ایران خودرو دیزل در 9 ماهه منتهی به آذر ماه سال گذشته، تعداد 5.311 کامیون سنگین، 4.232 کشنده، 2.687 ون و وانت دو کابین، 506 اتوبوس، 5 کامیون سبک و یک مینی بوس تولید کرده است.

همچنین شرکت ایران خودرو دیزل موفق شده تا در 9 ماهه منتهی به آذر سال گذشته، تعداد 12.078 مورد از محصولات تولیدی خود را به فروش برساند.

از منظر درآمدهای عملیاتی نیز، شرکت ایران خودرو دیزل موفق شده تا در 9 ماهه منتهی به آذرماه سال گذشته بالغ بر 24 هزار میلیارد تومان درامد  کسب کند.

 40.2 درصد از سهام این شرکت در اختیار شرکت ایران خودرو است و شرکت سرمایه گذاری سمند نیز 24.3 درصد از سهام شرکت ایران خودرو دیزل را در اختیار دارد.

 

ارسال نظر