شناسه خبر : 32835

۴۰ درصد از پنجره های ساختمان های کشور دو جداره هستند

40 درصد از پنجره های ساختمان های کشور دو جداره هستند

سرپرست بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان گفت: طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار میزان اجرای پنجره‌های یو پی سی و دو یا چند جداره از حدود ۸ درصد در سال ۹۰ به ۲۵ درصد در سال ۹۵ رسیده و این میزان در سال ۱۴۰۱ تقریباً حدود ۴۰ درصد رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید ایمان طباطبائی، با بیان اینکه مبحث ۱۹ ملی مقررات ساختمان از ابتدای دهه ۷۰ در کشور به تصویب رسیده، گفت: بازده سی ساله‌ای که از عمر این مبحث در کشور گذشته است تاکید آن در سال‌های اولیه بر پوسته خارجی ساختمان بوده، ولی با گذشت زمان عناصر دیگر در حوزه انرژی اعم از روشنایی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی محل توجه قرار گرفتند و در حال حاضر در ۴ رویکرد مختلف قابلیت طراحی، پیگیری، نظارت و اجرا را در سطح کشور دارد.
 
وی افزود: سیستم‌های حرارت مرکزی و یا تاسیسات سرمایشی، گرمایشی و روشنایی هنوز آن چنان که در مبحث ۱۹ به آن اشاره شده است اجرایی نشده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه آیتم و گزینه‌ای که از مبحث ۱۹ در سطح کشور اجرایی شده پنجره‌ها هستند ادامه داد: سایر گزینه‌ها سیستم‌های حرارت مرکزی و یا تاسیسات سرمایشی، گرمایشی و روشنایی هنوز آن چنان که در مبحث ۱۹ به آن اشاره شده است اجرایی نشده که باعث ناترازی انرژی خصوصا در بحث خانگی شده است.
ارسال نظر