شناسه خبر : 44588

هزینه‌های بالای تمام شده علت بالا بودن خدمات دندان پزشکی

هزینه‌های بالای تمام شده علت بالا بودن خدمات دندان پزشکی

رئیس انجمن دندان پزشکی کشور گفت: در ایران حدود ۴۰ هزار دندان پزشک فعالیت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمد تاجرنیا رئیس انجمن دندان پزشکی کشور در بیست و یکمین کنگره بین المللی جراحی دهان، فک و صورت ایران گفت: اکنون بالغ بر۶۰ شرکت تولیدی در ایران داریم که نیاز‌های دندان پزشکی کشور را تامین می‌کنند و حدود ۴۰ هزار دندان پزشک  فعالیت می‌کنند که استاندارد یک دندان پزشکی به ازای هر دو هزار نفر جمعیت را در کشور حفظ شده است.  

تاجرنیا ادامه داد: در سامانه اسکوپوس ۲۰۴ دانشمند بوده که چهار نفر از این افراد دندان پزشک ایرانی هستند.  

وی تاکید کرد: در زمینه پژوهش کار‌های خوبی در ایران انجام شده است به طوری که ایران رتبه ۱۲ دنیا را از منظر پژوهش در حوزه دندان پزشکی کسب کرده است. مسئله مهم این است که باید تلاش کنیم تا از این جایگاه صیانت شود.

تاجرنیا با اشاره به تولید مواد اولیه و تجهیزات دندان پزشکی بیان کرد: با وجود تولید تحهیزات مختلف دندان پزشکی توسط شرکت‌های دانش بنیان، رشته دندان پزشکی وابسته به قطعات خارجی و مواد اولیه وارداتی است و گرانی خدمات این حوزه به دلیل هزینه‌های بالا تمام شده تجهیزات و مواد اولیه دندان پزشکی است.  

در ادامه مراسم قاسم صادقی کارشناس ارشد حوزه دندان پزشکی در زمینه تامین مواد و تجهیزات پزشکی اقدامات خوبی انجام شده است و در دو سال گذشته تعداد مجوز‌های تولید تجهیزات دندان پزشکی از رشد خوبی برخوردار بوده است.  

وی بیان کرد:  اکنون بیش از ۲۷۰۰ مرکز بهداشتی ارائه دهنده خدمات سطح یک در ایران ایجاد شده است و ۱۰۵ کلینیک ویژه در سراسر کشور برای خدمات سطح دو و سه فعال است.   

صادقی تاکید کرد: بر اساس آخرین پیمایش میزان پوسیدگی دندان در گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال ۱/۸۴ است.  

در ادامه مراسم غلام رضا شیرانی رئیس انجمن فک و صورت گفت: رشته جرامی فک و صورت از نظر پیشرفت و اقداماتی که در ایران انجام می‌شود همگام با سایر کشور‌های پیشرفته دنیا است.  

وی افزود: مراجعه بیماران از همسایگان غربی و جنوبی کشور جهت درمان به ایران زیاد بوده و حتی ایرانیان مقیم کشور‌های دیگر برای درمان و خدمات مختلف دندان پزشکی به کشورمان سفر می‌کنند.

 

ارسال نظر