شناسه خبر : 9472

بازار سرمایه در هفته آینده متعادل و نقد شونده آغاز می‌شود

بازار سرمایه در هفته آینده متعادل و نقد شونده آغاز می‌شود

اظهارات رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از جلسه شورای عالی بورس که به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد: باتوجه به بازگشت تعادل به بازار سرمایه و اقدامات حمایتی فعالان حقوقی به نظر می‌رسد بازار سرمایه در هفته آینده متعادل و نقد شونده آغاز شود/هفته گذشته نهادهای مالی، معامله‌گران حقوقی و شرکت‌ها، از بازار سرمایه حمایت کردند و نتیجه آن متعادل شدن بازار بود/سازمان بورس با هدف تقویت سمت تقاضای بازار ارزش وثیقه خرید اعتباری سهام را از ۵۰ درصد به ۶۰ درصد تغییر داد/در کوتاه‌ترین زمان هیات مدیره سازمان بورس با محور بازگشت دامنه نوسان تشکیل می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از سنا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح جزئیات جلسه  شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: جلسه   جمعه، بیستم دی ماه شورایعالی بورس به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل و تحولات هفته اخیر بازار سرمایه، عملکرد فعالین حقوقی و حقیقی، وضعیت شرکت ها ومیزان حجم عرضه و تقاضای سهام بررسی شد.

شاپور محمدی اظهار داشت: هفته گذشته نهاد های مالی، معامله گران حقوقی و شرکت ها، از بازار سرمایه حمایت کردند و نتیجه آن متعادل شدن بازار بود. 

وی افزود: سازمان بورس نیز روز چهارشنبه در راستای صیانت از حقوق سهامدارن دامنه نوسان را از پنج درصد به دو درصد کاهش داد که این موضوع نیز به آرامش بیشتر بازار کمک کرد.   

 محمدی ادامه داد: روز سه شنبه نیز سازمان بورس با هدف تقویت سمت تقاضای بازار ارزش وثیقه خرید اعتباری سهام را از ۵۰ درصد به ۶۰ درصد تغییر داد.

رییس سازمان بورس به زمان بازگشت دامنه نوسان ۵ درصد اشاره کرد و افزود: باتوجه به بازگشت تعادل به  بازار سرمایه و اقدامات حمایتی فعالان حقوقی به نظر می رسد بازار سرمایه در هفته آینده متعادل و نقد شونده آغاز شود.

محمدی افزود: با توجه به تعادل بازار اعضای شورایعالی بورس تاکید کردند هیات مدیره سازمان می تواند نسبت به بازگشت دامنه نوسان ۵ درصد تصمیم گیری کند و در کوتاه ترین زمان هیات مدیره سازمان بورس با محور بازگشت دامنه نوسان تشکیل می شود.

رییس سازمان بورس با ابراز امیدواری از ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه گفت: از هموطنان عزیز درخواست می کنیم اگر از دانش کافی و تخصص مالی برخوردار نیستند از طریق صندوق ها و مشاوران متخصص دارای مجوز به بازار سرمایه وارد شوند.

وی در پایان گفت: سرمایه گذاران باید با افق بلند مدت سرمایه گذاری کنند، سبدی از سهام تشکیل دهند و به شایعات توجه نکرده و سود آوری شرکت ها را در اولویت قرار دهند.

ارسال نظر