شناسه خبر : 8983

کانال مالی سوئیس و ایران درآستانه راه‌اندازی

کانال مالی سوئیس و ایران درآستانه راه‌اندازی

کانال انسان دوستانه برای انتقال غذا و دارو به ایران ممکن است ظرف چند ماه شروع به کار کند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایبنا، کانال انسان دوستانه برای انتقال غذا و دارو به ایران ممکن است ظرف چند ماه شروع به کار کند.

غذا، دارو و سایر کمک های بشردوستانه یک استثنا برای تحریم های واشنگتن است. هرچند بسیاری از فعالان سیاست خارجی معتقدند تحریم‌های آمریکا علیه ایران عملا مشمول غذا و دارو نیز هست.

وزیر خارجه سوئیس، پاسکال بریزویل در این زمینه گفت: نقش ما این است که واقعاً بتوانیم غذا و دارو را در اختیار ایرانی ها قرار دهیم. بنابراین ما برای ایجاد این کانال بشردوستانه تلاش می کنیم.

وی افزود که امیدوار است که این سازوکار بتواند در نیمه اول سال ۲۰۲۰ شروع به کار کند، اما پیش بینی این امر را بسیار دشوار خواند.

ادوارد مک مولن، سفیر آمریکا در سوئیس نیز گفت: خوشبختانه، من فکر می کنم اکنون در مرحله ای هستیم که ما با سوئیس بر روی آخرین جزئیات کار می کنیم و امیدوارم این گفتگو در آینده نزدیک به پایان برسد.

رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در ۸ مه ۲۰۱۸ از خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران و همچنین از سرگیری تحریم‌های اقتصادی علیه تهران خبر داد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا سپس قصد خود را برای جران خسارات ناشی از اعمال مجدد تحریم های ایالات متحده و اطمینان از احتمال تجارت با عبور از محدودیت های ایالات متحده اعلام کردند. فرانسه، آلمان و انگلستان تصمیم گرفتند که سازوکاری مشترک برای ارتباط مالی با ایران‌ (اینستکس) ایجاد کنند.

ارسال نظر