شناسه خبر : 19754

سه مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران راه اندازی شد

سه مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران راه اندازی شد

مدیر دفتر نظارت بر مولدهای مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی های نو شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از نصب و راه اندازی سه مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی خبر داد و گفت: بهره برداری از یک و نیم مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در دست اقدام است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ نقی اکبرپور اظهار داشت: ظرفیت سامانه های خورشیدی نصب شده در سازمان های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی پایتخت، در حدود ۲ مگاوات است که در این میان بانک ملی و شهرداری تهران بیشترین ظرفیت نصب شده را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: از نیروگاه های خورشیدی نصب شده در سال گذشته چهار هزار مگاوات ساعت، انرژی تولید شده است که این مقدار انرژی، معادل صرفه جویی در ۶ هزار و ۸۶ بشکه نفت خام بوده است.

اکبرپور همچنین این رقم را معادل جلوگیری از انتشار ۲ هزار و ۶۱۷ تُن گاز دی اکسید کربن و منافع حاصل را معادل کاشت بیش از ۶۰ هزار اصله درخت ۱۰ ساله دانست.

ایران دارای حدود ۳۰۰ روز آفتابی است و علاوه برآن شدت تابش آفتاب در کشورمان از بسیاری کشورها بیشتر است که همین موضوع استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق را مقرون به صرفه تر خواهد کرد.

تازه‌ترین گزارش سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران نشان می‌دهد که در مهرماه امسال مجموع نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر کشورمان به عدد ۹۰۴/۰۷ مگاوات رسیده و این درحالی است که به گفته «محمود کمانی» رییس سازمان ساتبا سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق جهان به ۳۷ درصد افزایش یافته و تعدادی از کشورهای پیشرفته نیز زمان اتمام استفاده از انرژی‌های فسیلی برای تولید برق خود را اعلام کرده‌اند.

از مجموع کل نیروگاه‌های موجود انرژی‌های تجدیدپذیر کشور نیروگاه‌های خورشیدی با تولید ۴۵۵/۵ مگاوات برق و سهم ۵۰/۳۸ درصدی مقام نخست را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال نظر