شناسه خبر : 14182

درآمد آزاد راه تبریز- ارومیه ماهیانه دو میلیارد تومان است

درآمد آزاد راه تبریز- ارومیه ماهیانه دو میلیارد تومان است

مدیر عامل شرکت آزادراه تبریز- ارومیه گفت: در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه ده هزار خودرو و تقریباً سی هزار نفر از روی پل میان‌گذر عبور می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین، علیرضا خان محمدی مدیر عامل شرکت آزادراه تبریز- ارومیه گفت: در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه ده هزار خودرو و تقریباً سی هزار نفر از روی پل میان‌گذر عبور می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آزادراه تبریز- ارومیه با تاکید بر اینکه «آزاد راه تبریز- ارومیه (پل میان‌گذر) در واقع محل اتصال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است»، گفت: تا پیش از این دریاچه ارومیه مانع این اتصال و برقراری راه بین این دو استان بود. صحبت‌های زیادی در سال‌های گذشته درباره اتصال این دو استان مطرح شده بود که سرانجام در سال ۸۶ این طرح‌ها عملیاتی می‌شود و پل میان گذر دریاچه ارومیه در سال ۸۸ افتتاح می‌شود.

به گفته خان محمدی «با این آزادراه و پل میان‌گذر شهر ارومیه از بن بست بودن خارج شده و مسیر دو و نیم ساعت تبریز به ارومیه به یک ساعت و نیم کاهش پیدا کرده است».

او در ادامه به آمارهای تردد از طریق این آزادراه اشاره کرد و توضیح داد که «در حال حاضر تقریباً تمام تردد بین دو استان از طریق این آزادراه و این پل میان‌گذر انجام می‌شود که مقایسه آمارهای وزارت راه با آمارهای ما این موضوع را تائید می‌کند».

خان محمدی با بیان اینکه در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه ده هزار تردد از روی پل میان‌گذر انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر فرض کنیم هر خودرو به‌طور متوسط سه سرنشین داشته باشیمُ تقریباً روزی 30 هزار نفر از روی پل عبور می‌کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت آزادراه تبریز- ارومیه درآمد فروش آزاد راه ماهیانه تقریباً دو میلیارد تومان است که از مقدار حدود ۲۵ درصد هزینه‌های نگه داری و بهره برداری می‌شود و بقیه بابت استهلاک سرمایه سهامداران به بانک ملی و صندوق بازنشستگی کشوری داده می‌شود.

خان محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه «در حال حاضر مجمع خدمات رفاهی در مسیر وجود دارد» از برنامه برای راه اندازی دو مجتمع رفاهی دیگر در این آزاد راه خبر داد و گفت: ساخت یکی از این مجتمع‌های رفاهی حدود 50 درصد پیشرفت داشته و دیگری مراحل مطالعاتی را طی می‌کند.

او در پایان به وضعیت محیط زیستی دریاچه هم اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی دارد و بسیار پر آب است.

 

ارسال نظر