شناسه خبر : 13029

۵۶ درصد درآمدهای مالیاتی کشور از استان تهران محقق می‌شود

۵۶ درصد درآمدهای مالیاتی کشور از استان تهران محقق می‌شود

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: از میان سه میلیون مودی مالیاتی کل کشور، ۲۳ درصد آنها معادل ۷۰۰ هزار مورد در این استان حضور دارند و همین موضوع سبب می‌شود که سالانه بیش از ۵۶ درصد حجم مالیات کل کشور در این استان وصول شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا نوری افزود: درآمدهای مالیاتی امسال برای این استان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده‌است که بناست از محل شناسایی مودیان جدید، مقابله با فرار مالیاتی و مستندسازی مطالبات مالیاتی محقق شود.

وی اعلام کرد: میزان مالیات مصوب سال ۱۳۹۸ استان تهران به ۷۰ هزار میلیارد تومان می رسید که نزدیک به ۷۷ هزار میلیارد تومان وصول شد.

این مقام یادآورشد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون، هر ساله میزان مالیات وصول شده در این استان بیش از رقم مصوب بوده است.

نوری اظهارداشت: وظیفه نظام مالیاتی به خصوص در شرایط فعلی که در شرایط تحریم‌های ظالمانه قرار داریم، بسیار سنگین است و باید به طور جدی بر روی منابع مالی داخلی و به خصوص مالیات تمرکز داشت.

وی اضافه کرد: ما طی سال‌های گذشته به خوبی تلاش کرده‌ایم تا در راستای فرهنگسازی مالیاتی و ارتقای سطح مودیان و خوداظهاری آنان و به تبع آن، دیتا مبنا و هشمندسازی نظام مالیاتی گام برداریم.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: بر همین اساس، بنا بر سیاست‌های امور مالیاتی به صورت کلان و به طور خاص در این استان  که سهم به‌سزایی در تحقق اهداف مالیاتی در ابعاد مختلف دارد، سعی شده است تا برنامه های جدی دنبال شود.

نوری ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با تمرکز بر مودیان جدید، دیتا مبنا کردن، مستندسازی مطالبات مالیاتی، افزایش تمکین و خود اظهاری بتوان بیش از رقم مصوب مالیاتی در استان تهران وصول کرد.

وی با بیان اینکه امسال تبصره ۱۰۰و ماده ۹۷ امور مالیاتی برای حمایت از مودیان به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: ماده ۹۷ اعلام می کند که اگر خوداظهاری مودیان صادقانه ابراز شده باشد و انحرافی با داده‌های بانک اطلاعاتی ما نداشته باشد، اظهارنامه وی پذیرش می شود و آنان مودیان کم ریسک محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: تمرکز ما بر روی پرونده های پرریسک یا آنهایی است که اظهارات آنها انحرافات جدی با مبانی اطلاعاتی ما داشته باشد، است.

نوری بیان کرد: در همین زمینه از نظر ساختاری، ادارات کل مودیان متوسط به عنوان پیش قدم راه اندازی شده است تا بتوان تمرکز جدی در بحث مشاغل و مودیانداشته باشیم.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: اکنون در آستانه راه اندازی اداره کلی به نام مبارزه با فرار مالیاتی از نظر عملیاتی و اجرایی هستیم و این اقدامات زمینه‌های لازم برای تمرکز بر روی پرونده‌های مهم و شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: با وجود افزایش میزان درآمدهای مالیاتی مصوب برای امسال، میزان مالیات پرداختی مودیان خرد و کنونی که عملکرد صادقانه ای در خود اظهاری درآمدهایشان دارد، بسیار کم و متناسب با افزایش نرخ تورم لحاظ خواهد شد.

 

ارسال نظر