شناسه خبر : 11997

بیمه دانا سود سهام عدالت را چگونه به حساب سهامداران واریز می‌کند؟

بیمه دانا سود سهام عدالت را چگونه به حساب سهامداران واریز می‌کند؟

مدیر دفتر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی شرکت بیمه دانا گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از سهام بیمه دانا ، از شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی ، از سال ۹۱ وارد بورس شده است.

به گزارش چابک آنلاین، محسن ایرانشاهی تصریح کرد: برای واریز سود سهام عدالت برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از طریق سامانه سجام به صورت متمرکز اقدام می‌کنیم.

به گفته وی برای هر مشمول سهام عدالت 40 سهم اختصاص یافته است که برای روش مدیریت مستقیم این سهام در پورتفوی آنها قرار می‌گیرد و برای آنها که روش غیرمستیم را انتخاب کردند این سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری مربوطه منتقل می‌شود و دارندگان سهام عدالت غیرمستقیم دارنده واحدهای سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌شوند.

بر اساس پورتفوی موجود در سامانه سهام عدالت برای هر دارنده سهام عدالت به مبلغ اسمی 532 هزار تومان تعداد 16 سهم بیمه دانا به قیمت هر سهم 1266 تومان به نرخ امروز و همچنین 27 واحد حق تقدم بیمه دانا اختصاص یافته است.

ایرانشاهی، در پاسخ به این پرسش که سود سهام بیمه دانا را برای سهامداران عدالت چگونه واریز می‌کنید، گفت: برای آنها که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کردند سود مجمع برای آنها تعلق می‌گیرد که با توجه به شرایط کرونایی تلاش ما بر این است که با اولویت از طریق شماره شبای اعلامی در سامانه سجام سود سهام را به صورت متمرکز برای سهامداران واریز کنیم اما آنهایی که هنوز وارد سامانه اطلاعات جامع مشتریان، سجام نشده‌اند اولا پیشنهاد می‌شود سریع وارد سامانه سجام شوند و ثانیا برای آنها نیز از طریق اعلام شماره حساب سهامدار به صورت مستقیم واریز می‌کنیم.

وی در مورد اینکه چه زمان مجمع عمومی بیمه دانا برگزار می‌شود، گفت: بر اساس آنچه که در سامانه کدال اعلام کرده‌ایم مجمع بیمه دانا در 29 تیر 99 ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

وی همچنین در مورد اینکه چه میزان از سهام بیمه دانا در بورس شناور است، گفت: طبق شرایط روز متفاوت است اما به صورت کلی بالای 30 درصد کل سهام بیمه دانا در بورس شناور است و اگر سهام عدالت هم کاملا آزاد شود میزان شناوری به بالای 85 درصد می‌رسد.

ایرانشاهی در پایان گفت: برای رفاه حال سهامداران سعی می‌کنیم سود مصوب  مجمع بیمه دانا را به صورت متمرکز از طریق سجام به حساب سهامداران واریز کنیم.

 

ارسال نظر