شناسه خبر : 11985

۱۰۰ بنگاه امسال وارد بورس می شود /۳۷۰ بنگاه برای پذیرش در بورس اعلام آمادگی کردند

100 بنگاه امسال وارد بورس می شود /۳۷۰ بنگاه برای پذیرش در بورس اعلام آمادگی کردند

مدیر کل سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت صمت با بیان اینکه ۳۷۰۰ بنگاه دارای صد نفر اشتغال به بالا داریم، گفت: از این تعداد ۶۰۰ بنگاه خود را در بورس عرضه کردند و نشانگر این است که بخش مالی بنگاه‌ها پابه‌پای بخش فنی آنها باید ارتقا یابد.

به گزارش چابک آنلاین، نعمت الله شهبازی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی پس از پذیرش یک شرکت در بورس متعرض به حساب‌های سنوات آنها نخواهد شد، گفت: این موضوع یکی از چالش‌های اصلی علاقمندی بنگاه‌ها برای ورود به بورس بوده است که با طرح موضوع در جلسه سران قوا و موافقت رهبری مصوب شد که بنگاه هایی که سال ۹۹ در بازار سرمایه پذیرش شوند، این مشکل مالیاتی آنها حل شود.

وی با بیان اینکه امسال می‌خواهیم صد بنگاه را وارد بورس کنیم یا برای تامین مالی آن‌ها اوراق مشارکت منتشر کنیم، افزود: بیش از ۳۷۰ بنگاه بالای ۱۰۰ نفر برای پذیرش در بورس یا استفاده از روش های تامین مالی اعلام آمادگی کردند.

مدیر کل سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت صمت با بیان اینکه به دنبال ابداع روشهای جدید نیستیم، گفت: ابزارهای نوین قابل بهره برداری برای تامین مالی در صنعت نساجی پوشاک و سلولزی فرابورس، بورس کالا و تامین مالی زنجیره تامین(SCF) است.

شهبازی تصریح کرد: در فرابورس امکان انتشار اوراق بدهی، عرضه سهام، ادغام و تملیک وجود دارد و در بورس کالا تامین مالی از طریق گواهی سپرده کالایی، صندوق سپرده کالایی و انتشار انواع اوراق انجام می‌شود. همچنین روش های سککوک و اوراق گام مختص تامین مالی زنجیره تامین (SCF) است.

 

ارسال نظر