شناسه خبر : 9903

بیمه دانشجویان در فارس کلید خورد

بیمه دانشجویان در فارس کلید خورد

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: برای نخستین بار تامین اجتماعی اقدام به بیمه کردن دانشجویان کرده است و دانشجویان این استان از این پس می‌توانند خود را بیمه کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم کشاورز، شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همه دانشجویان مراکز آموزش عالی دولتی و آزاد از این پس می‌توانند با مراجعه به مراکز تامین اجتماعی و پرداخت مبلغی نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بیمه‌هایی با نرخ‌های ۱۲ درصد، ۱۴ و ۱۸ درصد برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که برای نرخ ۱۲ درصد دانشجویان باید ماهانه ۲ میلیون ریال، برای ۱۴ درصد مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای نرخ ۱۸ درصد ماهانه سه میلیون ریال حق بیمه پرداخت کنند که هزینه درمان نیز در صورت تقاضا ماهانه حدود ۴۹۰ هزار ریال برای این قشر خواهد بود.

کشاورز همچنین اظهار داشت: زنان خانه‌دار هم می‌توانند با مراجعه به مراکز تامین اجتماعی در استان فارس با انعقاد قراردادهایی با نرخ ۱۲ درصد و با پرداخت ماهانه یک میلیون و ۸۲۰ هزار ریال، ۱۴ درصد با پرداخت ماهانه یک میلیون و ۲۱۰ هزار ریال و ۱۸ درصد با پرداخت ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال بیمه شوند.

وی گفت: هم اینک جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی در فارس، ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر است که از نظر تعداد بیمه شده این استان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: ۲۰۷ هزار مستمری بگیر، ۷۶۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۴۷۰ هزار بیمه شده اجباری و ۵۳ هزار بیمه شده کارگر ساختمانی در این استان وجود دارد.

ارسال نظر