شناسه خبر : 9876

بوشهر کمترین ضریب نفوذ بیمه واحدهای مسکونی شهری و روستایی کشور را دارا است

بوشهر کمترین ضریب نفوذ بیمه واحدهای مسکونی شهری و روستایی کشور را دارا است

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور ضریب نفوذ بیمه واحدهای مسکونی استان­های سراسر کشور را برابر ۱۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، امیر قادری با اعلام این خبر گفت: ایران از جمله کشورهایی است که در کمربند لرزه خیز آلپ ـ هیمالیا واقع شده و در اکثر کشورهای زلزله­ خیز، توجه به کیفیت سازه­ های شهری و ساخت و سازهای مقاوم در برابر این ریسک و به دنبال آن بیمه، به عنوان اساسی­ ترین روش برای جبران خسارت مورد توجه است.

وی افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور را به عنوان یکی از شاخص­ های توسعه در کشور و به جهت کاهش بار مالی دولت در جبران خسارت ها با اهمیت دانست و افزود: ضعف و نبود حمایت بیمه­ ای کارا در سطح مطلوب و سایر عوامل اثرگذار در ایران باعث شده است تا جبران سوانح، اساساً توسط دولت و کمک های مردمی جبران شود.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس مطالعات، در مقایسه انواع بیمه­ ها، بیمه حوادث به عنوان زیرمجموعه ­ای از بیمه آتش­ سوزی، تأثیر بسیار کمی در صنعت بیمه ایران دارد و بیشترین سهم حق بیمه تولیدی را بیمه شخص ثالث (که خرید آن الزام قانونی دارد) به خود اختصاص داده است.

قادری اشاره به بررسی ضریب نفوذ بیمه واحدهای مسکونی شهری و روستایی در کل کشور گفت: براساس بررسی­ های انجام گرفته استان گلستان با ضریب نفوذ ۷۰.۰۹ درصد بیشترین ضریب نفوذ بیمه و استان بوشهر با ۰.۳۲ درصد کمترین درصد نفوذ بیمه واحدهای مسکونی شهری و روستایی دارا می­ باشند.

وی استان­های گلستان، قزوین، خراسان شمالی، اردبیل، مازندران را با ضریب نفوذ بالاتر از ۳۰ درصد و استان های بوشهر، فارس، خراسان جنوبی، لرستان و زنجان را با ضریب نفوذ کمتر از یک درصد اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه واحدهای مسکونی استان­ های سراسر کشور ۱۴ درصد می­ باشد که نسبت به برنامه مورد انتظار مقادیر پایین­ تری را نشان می­ دهد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: صندوق بیمه همگانی مخاطرات طبیعی به عنوان سازوکار منطقی مدیریت ریسک حوادث در قالب لایحه ­ای به مجلس ارائه و مصوب شده است، اما با ایرادات وارده شورای نگهبان ناشی از افزایش بار مالی، این لایحه کماکان بدون اقدام مانده است. این در حالیست که در شرایط کنونی، ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر آن، بیش از پیش محسوس است.

ارسال نظر