صنعت بیمه در بخش بیمه‌نامه‌های اجباری با چالش روبرو است/ ضریب نفود بیمه در استان گیلان از میانگین استانی بالاتر است

صنعت بیمه در بخش بیمه‌نامه‌های اجباری با چالش روبرو است/ ضریب نفود بیمه در استان گیلان از میانگین استانی بالاتر است

مدیرکل بیمه ایران در استان گیلان معتقد است که فعالیت صنعت بیمه و فروش بیمه‌نامه در این استان به دلیل صنعتی نبودن دشوار است، اما فرهنگ بالای بیمه‌ای مردم این استان سبب شده تا ضریب نفوذ بیمه در گیلان مطلوب باشد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، حجت الله فلکیان در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، چالش های صنعت بیمه در تمام کشور را  یکی دانست و افزود: استان گیلان هم مانند سایر استان ها در بخش بیمه نامه های اجباری با مشکلاتی روبرو است.

وی عنوان کرد: به تازگی در مجلس شورای اسلامی هم مباحثی در خصوص موضوع مالیات برارزش افزوده‌ بیمه نامه های شخص ثالث مطرح شد چراکه  ارزش افزوده باعث می شود که قشر آسیب پذیر جامعه برای خرید این بیمه نامه با مشکل روبرو شوند.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی در استان گیلان با اشاره به اجباری بودن بیمه نامه های شخص ثالث گفت: 50 درصد بیمه نامه های صادره صنعت بیمه کشور مربوط به بیمه نامه شخص ثالث است و حداقل 20 درصد خوروها و 50 درصد موتورسیکلت ها فاقد پوشش بیمه نامه شخص ثالث هستند.

فلکیان با اشاره به صنعتی نبودن استان گیلان گفت: طبیعی است که فروش بیمه نامه در استان های صنعتی با نیاز و اقبال بیشتری روبرو است، اما شبکه فروش در استان هایی مانند گیلان که بیشتر بخش کشاورزی آن فعال است و مردم از درآمد بالایی نیز برخوردار نیستند برای فروش بیمه نامه با چالش روبرو است.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ ای استان گیلان با بیان اینکه "مردم استان گیلان از فرهنگ بالای بیمه‌ای برخوردار هستند" گفت: با وجود آنکه مردم این استان از لحاظ درآمدی جزء 10 استان اول کشور نبوده و این استان صنعتی هم نیست اما به دلیل فرهنگ بالای  بیمه ای مردم، استان گیلان رتبه سوم ضریب نفوذ بیمه را در کشور دارد، همچنین ضریب نفوذ بیمه در این استان از میانگین کشوری بالاتراست.

فلکیان تصریح کرد: بیمه نامه هایی که در استان فروخته می شود، بیمه نامه های خرد مثل آتش سوزی منازل مسکونی است و به همین دلیل جمع آوری پول و سرمایه در این بخش مالی سخت است، زیرا باید از رقم های پایین به عددهای بالا رسید تا زیان بخش بیمه نامه های ثالث جبران شود.

ارسال نظر