شناسه خبر : 9583

جزئیات بیمه زنان خانه‌دار اعلام شد

جزئیات بیمه زنان خانه‌دار اعلام شد

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد شرایط و خدمات بیمه زنان خانه‌دار را تشریح کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، عباس نورمحمدی در تشریح بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: در راستای گسترش چتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در جامعه زنان خانه‌دار در صورت تمایل می‌توانند با استفاده از مقررات بیمه‌ صاحبان حرف و مشاغل آزاد زیر چتر حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان قرار گیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای این منظور زنان خانه‌دار می‌توانند به شعب تأمین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه و با ارائه درخواست، عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه از خدمات و حمایت‌های قانونی سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

چه افرادی مشمول بیمه زنان خانه‌دار هستند؟

وی در پاسخ به این سؤوال که چه کسانی مشمول بیمه زنان خانه‌دار هستند، تصریح کرد: همه زنان خانه‌داری که کمتر از 50 سال سن دارند می‌توانند اقدام کنند.

نورمحمدی در خصوص چگونگی محاسبه نرخ حق بیمه گفت: میزان حق بیمه قابل پرداخت زنان خانه‌دار بر مبنای دستمزدی که متقاضی برای خود انتخاب می‌کند تعیین می‌شود و این دستمزد بر خدماتی که بیمه شده در آینده دریافت می‌کند، اثرگذار است.

مدارک لازم جهت نامنویسی

وی اضافه کرد: متقاضیان در صورت احراز شرایط با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و نامنویسی کنند.

نورمحمدی همچنین گفت که زنان خانه‌داری که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند بدونشرط سنی مجاز به استفاده از بیمه زنان خانه‌دار هستند.

زنان خانه‌دار از چه خدماتی بهره‌مند می‌شوند؟

وی خدمات بیمه زنان خانه‌دار را یادآور شد و گفت: متقاضیان استفاده از این نوع بیمه از خدماتی مانند بازنشستگی، از کار افتادگی، خدمات درمانی و فوت(قبل و بعد از بازنشستگی) برخوردار هستند.

این مسؤول در تشریح انواع بیمه زنان خانه‌دار به تناسب درصد حق بیمه، بیان داشت: در نرخ 14 درصد بیمه شدگان بر اساس این نرخ از خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: بیمه شدگان نرخ 16 درصد  از خدمات بازنشستگی و فوت(قبل و بعد از بازنشستگی) بهره‌مند می‌شوند.

نورمحمدی نوع سوم بیمه زنان خانه‌دار را با نرخ 20 درصد اعلام و تصریح کرد: خدمات این نوع شامل خدمات بازنشستگی، فوت( قبل و بعد از سن بازنشستگی) و از کار افتادگی است.

نورمحمدی با بیان اینکه زنان خانه‌دار مانند بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی با پرداخت حق سرانه درمان خود و افراد تکفل، دفترچه درمانی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: این بیمه شدگان حق استفاده از همه امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان را دارند.

وی گفت: این بیمه شدگان هنگام دریافت خدمات درمانی ملزم به پرداخت سهم بیمه شده از هزینه درمان به میزان 30 درصد برای خدمات سرپایی و 10 درصد برای خدمات بستری هستند.

روش‌های پرداخت حق بیمه

نورمحمدی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم ارباب رجوع، روانسازی امور، پاسخگویی سریع و افزایش رضایتمندی مخاطبان اقدام به راه‌اندازی سرویس غیر حضوری صدور و پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان زنان خانه‌دار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد کرده است.

این مسؤول افزود: بیمه شدگان با مراجعه به آدرس اینترنتی samt.tamin.ir نسبت به صدور و پرداخت حق بیمه خود به صورت آنلاین اقدام نمایند و نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارند.

 

ارسال نظر