شناسه خبر : 9547

حضور وزیر اقتصاد در پارلمان صنعت بیمه با هدف شنیدن صدای بیمه‌گران

حضور وزیر اقتصاد در پارلمان صنعت بیمه با هدف شنیدن صدای بیمه‌گران

وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در پارلمان صنعت بیمه (سندیکای بیمه گران ایران)، دیدگاه‌ها و نظرات بیمه‌گران در راستای توسعه صنعت بیمه، خدمات‌رسانی بهتر به مردم و ارتقای فعالیت‌های صنفی را شنید.

به گزارش چابک‌آنلاین، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی و معمارنژاد معاون امور بانکی ، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اموراقتصادی و دارایی در نشست شورای عمومی سندیکا حضور یافتند که اعضای سندیکا در این نشست صمیمی به بیان دغدغه ها، درخواست ها و دیدگاههای خود در جهت توسعه صنعت بیمه پرداختند.

دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز هدف خود از شرکت در جلسه شورای عمومی سندیکا را شنیدن سخنان بیمه گران از نزدیک اعلام کرد و از مدیران عامل شرکت‌های بیمه خواست تا نظرات  خود را صریح بیان کنند.

معمارنژاد: صنعت بیمه باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند

همچنین در این جلسه عباس معمارنژاد با بیان اینکه یکی از برنامه های وزارت اموراقتصادی و دارایی، اقتصاد هوشمند است، افزود: معاونت امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی به دنبال اجرای این طرح است و هم اکنون این طرح در بخش بانکداری کشور در حال اجرا است.

وی با تاکید براینکه صنعت بیمه نیز باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند، افزود: باید در کشور بیمه دیجیتال نیز اجرایی شود و یکی از ابعاد بیمه دیجیتال، استفاده از فناوری های نوین است ولی مهمترین بخش آن در توسعه مدل کسب و کار بوده که باید این مدل به روزرسانی شود.

معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در بیمه دیجیتال برخلاف نگاه سنتی که از درون صنعت به جامعه است، باید نگاه ما از جامعه به صنعت بیمه باشد یعنی باید آنچه مورد نظر مشتری را تولید و ارایه کرد.

معمارنژاد همچنین یکی از راه های افزایش سرمایه شرکت های بیمه در آینده را فروش بیمه های عمر و زندگی دانست و برگسترش این محصول در جامعه تاکید کرد.

کریمی: افزایش ضریب نفوذ نیازمند عزم ملی است

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران افزایش ضریب نفوذ بیمه را از وظایف صنعت بیمه در کشور عنوان کرد و  دستیابی به این هدف بزرگ را نیازمند عزم ملی دانست.

سیدمحمد کریمی حضور وزیر اقتصاد را در سندیکا باعث تقویت بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: حضور وزیر اقتصادی و دارایی در جمع مدیران عامل شرکت های بیمه به معنای آن است که دولت می خواهد از بخش خصوصی حمایت کند .

وی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست کرد که با توجه به اینکه در کشورهای موفق در حوزه بیمه از این صنعت مالیات ارزش افزوده دریافت نمی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه 10 میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، عدم دریافت مالیات از بیمه نامه ها، باعث ارزان شدن آن می شود و موتورسواران که عمدتا اقشار کم درآمد هستند نیز ترغیب خواهند شد تا نسبت به خرید بیمه نامه اقدام کنند.

کریمی موضوع مالیات بر ارزش افزوده بر بیمه نامه های عمر و زندگی و ماده 38 تامین اجتماعی را از دیگر مسایل مهم صنعت بیمه دانست و خواهان توجه دولت به این دو مقوله شد.

وی با تاکید براینکه صنعت بیمه تاکنون ریالی از بانک ها وام دریافت نکرده است، تصریح کرد: همین موضوع کمک شایانی به دولت و اجزای آن می کند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران همچنین با اعلام آمادگی سندیکای بیمه گران ایران برای اجرای صحیح و دقیق وظایفی که به موجب قانون برنامه توسعه مبنی بر کاهش تصدی گری بیمه مرکزی می تواند به این نهاد صنفی واگذار شود؛ از وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس مجمع بیمه مرکزی درخواست کرد که این موضوع در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

کریمی همچنین به فعالیت شوراهای هماهنگی شرکت های بیمه در استان ها و لزوم توسعه و حمایت از آنها اشاره کرد و از دژپسند درخواست کرد که کارگروهی جهت بررسی موانع و ارایه پیشنهاداتی برای گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور با همکاری این وزارتخانه، بیمه مرکزی و سندیکا بیمه گران ایران تشکیل شود.

در این جلسه رضایی، کریمی، کریمخان زند، ضمیری، آسوده، چایچی، ضرابیه و کیایی و خانم صدیق نوحی نظرات خود را درخصوص مسایل مبتلابه صنعت بیمه بیان داشتند.

در این نشست مدیران عامل شرکت‌های بیمه و مدیرعامل صندوق تایمن خسارتهای بدنی حضور داشتند.

ارسال نظر