شناسه خبر : 9243

مشترکان خانگی و تجاری گاز استان فارس تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند

مشترکان خانگی و تجاری گاز استان فارس تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند

مشترکان خانگی و تجاری گاز استان فارس تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پدافند غیر عامل شرکت گاز فارس گفت: شرکت ملی گاز ایران به نمایندگی از طرف تمامی مشترکان خانگی گاز طبیعی با شرکت بیمه کوثر نسبت به پوشش بیمه مالی و جانی در سال ۹۸ اقدام کرده است.
خباز افزود: با توجه به توافق بیمه در حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی اعم از انفجار، آتش سوزی و مسمویت‌ها، به ساکنین و یا اشخاص ثالث خسارت پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از هر مشترک گاز خانگی شهری ماهانه مبلغ ۲۰۰ تومان، روستایی ۱۰۰ تومان، تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان و تجاری روستایی ۵۰۰ تومان در قبوض گاز گرفته می‌شود، اعلام کرد: ملاک محاسبه و تعیین حق بیمه مشترکان خانگی شهری و روستایی هر دوره براساس صورتحساب‌های مصرف کنندگان گاز طبیعی است.
رئیس پدافند غیر عامل شرکت گاز فارس تصریح کرد: شرکت گاز به عنوان طرف اول قرارداد و به عنوان نماینده مشترکان موظف است ظرف ۱۰ روز بعد از اطلاع از وقوع حادثه آن را به شرکت بیمه اعلام کند.
خباز گفت: برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ ۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به وارثان متوفی، نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، غرامت پرداخت خواهد شد.
وی افزود: حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و خسارت مالی به واحد‌های مسکونی در هر حادثه مبلغ ۱۹۲میلیون تومان خواهد بود.
رئیس پدافند غیر عامل شرکت گاز فارس خاطرنشان کرد: تطابق نداشتن وسایل گازسوز، سیستم لوله کشی و دودکش با استاندارد‌های مربوطه در واحد مسکونی مشترکین خانگی حادثه دیده که وفق قانون مشمول پرداخت حق بیمه هستند مانع بهره‌مندی از تسهیلات و پوشش بیمه‌ای نخواهد شد.
خباز با بیان اینکه پرداخت غرامت، منوط به ارائه نظریه پزشکی قانونی و نظریه کارشناس شرکت گاز استان یا سازمان آتش نشانی است، گفت: بیمه گر حداکثر ۲۰ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده ملزم به پرداخت غرامت خواهد بود.
در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک گاز در فارس وجود دارد.

ارسال نظر