شناسه خبر : 9240

سهم دولت در بیمه باغات کیوی به ۷۵ درصد افزایش یافته است

سهم دولت در بیمه باغات کیوی به ۷۵ درصد افزایش یافته است

رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی از افزایش سهم دولت ۷۵ درصدی دولت در بیمه باغات کیوی خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایانا، حسین حدادنژاد رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی از افزایش سهم دولت در بیمه باغات کیوی خبر داد و گفت: سهم دولت در بیمه باغات کیوی از 30 درصد به ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عملکرد حداکثری تعهد در بیمه کیوی حدود ۱۱ میلیون تومان بوده است، افزود: خوشبختانه امسال حداکثر تعهد باغات کیوی به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

حدادنژاد با تاکید بر اینکه افزایش سهم بیمه ای دولت با هدف امکان توسعه بیمه کیوی در گیلان و مازندران نیز انجام شده است، تصریح کرد: تعرفه های در نظر گرفته شده برای باغدار کارآمد و موثر است.

رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی یادآور شد: سطح زیرکشت تحت پوشش بیمه کیوی به‌طور آزمایشی از سال 1387 و در سطح 3 هکتار آغاز شد که در حال حاضر طبق آخرین گزارش اعلام شده توسط صندوق بیمه در سال زراعی 98-97 ، سطح بیمه‌شده باغات کیوی 158 هکتار و 68 اصله تنه درخت است.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی نمایندگان کیوی‌کار در استان‌های مازندران و گیلان به باغداران این محصول، افزود: امید می‌رود با اطلاع‌رسانی در این زمینه سطح بیمه‌شده کیوی به بیش از 2000 هکتار افزایش یابد.

گفتنی است؛ توسعه بیمه محصول کیوی، یکی از مطالبات دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری  معاونت باغبانی بوده که با مساعدت صندوق بیمه اجرایی شده است.

ارسال نظر