شناسه خبر : 9143

بیماران فشار خون ریوی چشم انتظار حمایت بیمه‌ای هستند

بیماران فشار خون ریوی چشم انتظار حمایت بیمه‌ای هستند

در شرایط رکود تورمی که مشکلات بیکاری، تورم و رشد هزینه‌های زندگی، مشکلات معیشتی و کاهش قدرت خرید خانوارها نسبت به قبل افزایش یافته، بیمار شدن و دچار بیمارهای سخت و پر هزینه شدن نیز قوز بالا قوزی است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از تعادل، برخی از این بیماری‌های سخت و طاقت فرسا که هزینه‌های زیادی را به بیمار و خانواده تحمیل می‌کند، به عنوان بیماری‌های خاص شناخته نشده‌اند و حمایتی از سوی دولت، وزارت بهداشت و نهادهای حمایتی ندارند.

یکی از نمونه‌های چنین بیماری‌هایی، بیماری فشار خون ریوی (PPH) است.

بیماری فشار خون ریوی زمانی شروع می‌شود که شریان‌های موجود در ریه‌ها که به آنها شریان ریوی گفته می‌شود و نیز مویرگ‌های آنها باریک، مسدود یا تخریب می‌شوند. در این صورت است که عبور جریان خون در شش‌ها سخت و تحت فشار خواهد بود پس فشار خون در شریان‌های ریوی بالا می‌رود.

یکی از بیماران در مورد میزان دسترسی به دارو نیز اظهار داشت: ما در جلسه‌ای با مسئولان مربوطه لیست داروهای مورد نیاز خود را به آنها اعلام کردیم و درخواست‌های دیگری هم در مورد مشکلات دارویی ارائه دادیم. از جمله مساله داروی «بوسنتان» است.

وی گفت: این دارو نمونه خارجی و داخلی آن موجود است که بعد از تولید در داخل جلوی ورود آن گرفته شد، برخی از بیماران که نمونه خارجی را مصرف می‌کردند مجبور به استفاده از نمونه داخلی شدند.

این بیمار اضافه کرد: قیمت این دارو از 600 هزار تومان تا قبل از ممنوعیت به 3 میلیون تومان در حال حاضر رسیده است.

وی در مورد خدمات بیمه و پوشش بیمه‌ای داروها گفت: در مورد داروی بوسنتان در صورت داشتن بیمه تامین اجتماعی توسط بیمار، 65 درصد هزینه را بیمه پرداخت می‌کند و بیمه‌های تکمیلی بر اساس قراردادهای‌شان هزینه را به بیماران پرداخت می‌کنند.

اکثر بیماران علاوه بر فشار خون ریوی، بیماری‌های دیگری نظیر لوپوس، آمبولی ریه، روماتیسم قلبی و... دارند که مشکلات و هزینه‌های بیماران را دوچندان می‌کند. ما انتظار داریم که به مشکل دارو و هزینه‌های این بیماری رسیدگی شود.

ارسال نظر