شناسه خبر : 9086

پرداخت دو برابری حق بیمه کشاورزان توسط دولت

پرداخت دو برابری حق بیمه کشاورزان توسط دولت

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان اصفهان گفت: یک سوم حق بیمه کشاورزان توسط خود افراد و دو سوم توسط دولت پرداخت می شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، عماد استکی در مراسم روز حمل و نقل در شهر دیزیچه با اشاره به فعالیت‌های صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان گفت: این صندوق علاوه بر پوشش بیمه ای روستاییان، عشایر و کشاورزان، رانندگان، قالیبافان و زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی را نیز تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد. 

وی با اشاره به بیمه رانندگان گفت: رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و رانندگان حمل بار و مسافر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می توانند از خدمات این بیمه بهره مند شوند. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان اضافه کرد: طبق قوانین، در صورتی که رانندگان فاقد پوشش بیمه ای باشند مجوز اخذ کارت هوشمند رانندگان را نخواهند داشت. 

استکی افزود: افرادی که شرایط لازم اعم از 18 سال تمام را داشته باشند میتوانند خود و خانواده خود را بیمه کنند و در آینده افراد خانواده میتوانند به صورت جدا مستمری خود را دریافت کنند. 

وی گفت: در صورتی که حادثه ای منجر به از کارافتادگی شود فرد و در صورتی که سرپرست خانوار فوت کند خانواده مشمول دریافت مستمری می شوند. 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان استان با بیان اینکه این صندوق از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده، تاکید کرد طبق قوانین تمامی مردم ایران باید از خدمات بیمه ای بهره مند باشند.  

وی با اشاره به قانون ساختار جامع رفاه و تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی در حوزه بلند و کوتاه مدت دارای وظایفی است. وظایف کوتاه مدت، امدادی هستند که سازمانهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد ذیل آن خدمت رسانی می کنند و وظایف بلند مدت شامل مباحث بیمه ای و حمایتی است. 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان استان اظهار کرد: در ابتدای فعالیت این صندوق، صرفا کشاورزان و عشایر تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند اما به مرور زمان افراد بیشتری ذیل این صندوق قرار گرفتند. 

استکی بیان کرد: رانندگان حمل بار و مسافر در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هم به واسطه مکان سکونت و هم به واسطه شغل خود مشمول این نوع بیمه می شوند. 

وی با اشاره به شرایط عضویت در صندوق گفت: افراد یا به واسطه سکونت یا به واسطه شغل خود می توانند در این صندوق نام نویسی کنند. افرادی که به واسطه شغل خواهان ثبت نام هستند باید از یکی از نهادها نظیر شورای روستا، سازمان امور عشایر، شورای شهر، شهرداری یا شورای بخش معرفی نامه کسب کنند. 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان استان اضافه کرد: همچنین افرادی که متقاضی ثبت نام در صندوق به واسطه شغل خود هستند باید از اداره جهاد کشاورزی معرفی نامه دریافت کنند. رانندگان هم می توانند با ارائه گواهینامه خود ثبت نام کنند. 

استکی گفت: سایر دسته ها نیز باید از ارگان مربوطه خود معرفی نامه دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه این صندوق خدمات درمانی ارائه نمی دهد گفت: خدمات بهداشتی و درمانی کشاورزان، روستاییان، عشایر و سایر افراد تحت پوشش صندوق، به صورت رایگان از سوی بیمه سلامت ارائه می شود. 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان استان خدمات این صندوق را در حوزه بازنشستگی، مستمری بگیری و از کارافتادگی عنوان کرد و افزود: برای دریافت مستمری بازنشستگی داشتن حداقل ۶۵ سال سن و پرداخت حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه الزامی است. 

استکی ادامه داد: به عنوان مثال فردی می تواند در سن ۵۰ سالگی به مدت ۱۵ سال حق بیمه پرداخت کند و بعد از آن مستمری بگیرد. 

وی قانون دریافت مستمری پیش از موعد را چنین توضیح داد: در سال ۹۶ بندی به قانون دریافت مستمری بگیران اضافه شد که افراد ۷۰ ساله با پرداخت ۱۰ سال سابقه بیمه می توانند از مزیت بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان استان با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه باید بر اساس یکی از سطوح درآمدی صورت گیرد گفت: حداقل پرداختی برای یک سال ۲۷۰ و حداکثر ۶۶۰ هزار تومان است که افراد تنها یک سوم کل هزینه را می پردازند و دوسوم مابقی توسط دولت پرداخت می شود.

ارسال نظر