شناسه خبر : 9053

همکاری‌های وزارت تعاون و صمت تسریع و رسمی می‌شود

همکاری‌های وزارت تعاون و صمت تسریع و رسمی می‌شود

تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

به گزارش چابک‌آنلاین، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و "سعید زرندی "معاون طرح و برنامه وزارت صمت طرفین امضا کننده این تفاهم نامه بودند . 

کبیری در این نشست اظهار کرد: این تفاهم نامه با رویکرد رسیدن به یکپارچه سازی اطلاعات و داده ها، تسهیل ارائه خدمات به فعالین اقتصادی، توسعه دولت الکترونیک و کاهش بروکراسی اداری از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات بین دستگاههای اجرایی منعقد شد.
وی افزود: تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات با هدف تسریع و رسمیت بخشیدن همکاری های دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برای دستیابی به اهداف و بهره ‌برداری طرفین از اطلاعات موجود در بانک های اطلاعاتی یکدیگر امضا می شود. 
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌ نامه موجب افزایش بهره ‌وری در کشور است افزود: در گام نخست نیاز‌های اطلاعاتی شناسایی شد و برای گسترش تعاون بررسی شد و به دنبال ایجاد پنجره واحدی برای ارائه خدمت به تعاونی‌ها هستیم. 
کبیری گفت:  معتقدیم که حمایت از تعاونی‌ها می‌تواند به افزایش تاب آوری در مشکلات اقتصادی کمک کند. بدون شک تعاونی‌ها می توانند با سرمایه کمتر خدمات بیشتری به کشور ارائه و به اشتغال پایدار منطقه ای کمک کنند.
وی اظهار داشت: از جمله مهمترین اهداف امضای این تفاهمنامه دستیابی سریع و مستمروزارت صمت به اطلاعات اشتغال بنگاه های اقتصادی با رویکرد پایش وضعیت اشتغال بنگاه ها در بازه‌های زمانی مختلف و برنامه ریزی فعالیت های وزارت صمت بر اساس تحلیل این اطلاعات است که از طریق سازمان تامین اجتماعی جمع آوری و جمع بندی می شود. 
کبیری افزود: بر اساس این تفاهم نامه به منظور رصد فعالیت شرکت های تعاونی و بررسی و رفع مشکلات آنها، اطلاعات فعالیت های این شرکت ها که با اخذ مجوز از وزارت صمت انجام می شود  در اختیار وزارت تعاون قرار خواهد گرفت.
سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز  با بیان اینکه داشتن اطلاعات صحیح یکی از مهم‌ ترین بخش‌ها برای تصمیم گیری است گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، تبادل اطلاعات با دستگاه های اجرایی از اهداف ماست و در این راستا با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان‌ توانیر، سازمان تامین اجتماعی، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فراورداه‌های نفتی، پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی و سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور وارد ارتباط شدیم.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم ما افزایش تبادلات با ارگان‌های کشور بود چرا که تشکیل این بانک اطلاعاتی کمک زیادی به کشور خواهد کرد تا برنامه ریزی دقیق تری در تصمیمگیری داشته باشیم.
گفتنی است در این جلسه همچنین تفاهم نامه ای با عنوان "برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن" و قرارداد عاملیت بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک های عامل برای برخورداری مناسب از تسهیلات  موضوع بند( الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۹۸- ۱۳۹۷ توسط تعاونی های صنعتی و معدنی کشور نیز منعقد شد.
کبیری گفت: هدف از این تفاهم نامه تخصیص اعتبارات بند( الف) تبصره ۱۸قانون بودجه سال۹۸- ۱۳۹۷ به شرکت های تعاونی صنعتی و معدنی کشور و کمک به افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی است که بر اساس آن وزارت صمت متعهد به برنامه ریزی برای تخصیص ۱۵ درصد منابع کل در اختیار از  بند( الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ به شرکت های تعاونی صنعتی و معدنی می شود و همچنین باید برای حمایت از تشکیل و توسعه این تعاونی ها، آنها را درکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ها برای معرفی به بانک ها واستفاده از تسهیلات ومشوق های قانونی اولویت دهی کند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس این تفاهم نامه معاونت امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید نسبت به معرفی شرکت های تعاونی در سامانه مدیریت فرآیند هماهنگ براساس اولویت های مربوطه اقدام کند و همچنین نسبت  به هماهنگی لازم در چارچوب قوانین و مقررات اطلاع رسانی لازم را به شرکت های تعاونی صنعتی و معدنی انجام دهد .
ارسال نظر